معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از امحای ۱۰ هزار کیلوگرم داروی قاچاق، تقلبی، موادمخدر و روانگردان، دست ساز و نیروزا، به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد جواد خشنود معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه امحای این داروها گفت: در هفت ماه نخست امسال، حدود ۱۰ هزار کیلوگرم داروی قاچاق، تقلبی، موادمخدر و روانگردان، دست ساز و نیروزا، به ارزش ۱۰۰میلیارد ریال، با تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی، امنیتی، قضایی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز کشف و در نتیجه با حضور معاون دادستان شیراز معدوم شد.

او با بیان اینکه استفاده از این نوع داروها به سلامت افراد جامعه آسیب می رساند، افزود: بیشتر دارو‌های کشف شده، قاچاق، تقلبی و دست ساز است که متاسفانه اکثر افراد با هدف پرورش اندام، چاق کننده و لاغری از آن‌ استفاده می کنند که اثرات سوءمصرف و عوارض جانبی فراوانی از جمله بیماری‌های قلبی، گوارشی، کلیوی و کبدی را به همراه دارد.

خشنود با اشاره به اینکه مقادیر زیادی از این داروها در شیراز و صدرا کشف شده است، گفت: امروزه نیاز است مصرف کنندگان، مکمل های غذایی و دارویی خود را صرفا از داروخانه ها تهیه کنند و در دام تبلیغات غیر واقعی نیفتند.

معاون غذا و دارو دانشگاه، از تمام شهروندان تقاضا کرد هنگام خرید دارو و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به تاریخ مصرف مندرج بر روی بسته بندی محصول و برچسب اصالت نوع وارداتی این فرآوره‌ها توجه و در هنگام خرید با استعلام کد‌های مندرج بر روی برچسب اصالت توجه کنند.

کوروش زارعی معاون دادستان شیراز نیز از دستگیری بیش از ۵۰ متهم توزیع کننده دارو‌های قاچاق و دست ساز در استان خبرداد و گفت: برخورد قاطع دستگاه قضایی با قاچاقچیان کالا در استان به عنوان یک اولویت در دستور کار مسئولان قرار گرفته است و نظارت‌ها با حکم قضایی به صورت محسوس و نامحسوس انجام می‌شود.
انتهای پیام/م

نابودی دارو های قاچاق و غیر مجاز در شیراز

برچسب ها: علوم پزشکی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار