فاضل گفت: کتاب تعرفه به طور کامل ترجمه شده و تنها کتابی است که بر اساس تعرفه‌ها تنظیم شده و مورد پذیرش جامعه پزشکی است.

آخرین وضعیت ترجمه کتاب تعرفه‌های کالیفرنیا/ مزایای جراحی کم تهاجمیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج فاضل رئیس سازمان نظام پزشکی در چهاردهین کنگره بین المللی جراحی‌های کم تهاجمی گفت: جراحی‌های کم‌تهاجمی و درون بین اکنون در دسترس ماست؛ این جراحی در برخی از عمل‌های جراحی کیسه صفرا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد اما ممکن است عوارض آن در جراحی‌های روده بیشتر باشد.

وی در زمینه آخرین وضعیت ترجمه کتاب تعرفه‌های کالیفرنیا اظهار کرد: کتاب کالیفرنیا به طور کامل ترجمه شده و تنها کتابی است که بر اساس تعرفه‌ها تنظیم شده و مورد پذیرش جامعه پزشکی است، در کتاب قبلی در برخی تعرفه‌ها دست برده شده و برخی تعرفه‌ها به طور غیر‌عادلانه افزایش پیدا کرده بود اما در این کتاب تعرفه ها اصلاح شده است.

 تعهد شورای عالی بیمه درپرداخت هزینه کتاب تعرفه‌

فاضل تشریح کرد: هزینه این کتاب 105 میلیون تومان بوده و شورای عالی بیمه تعهد کرده است هزینه آن را به نظام پزشکی بپردازد.

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران گفت: نظام پزشکی برای حل مسائل با وزارت بهداشت، وزارت دارایی و... جلساتی برگزار و مشکلات خود را مطرح کرده است و اعتقاد داریم باید در راستای حل مسائل کشور تلاش کرد.

وی بیان کرد: جراحی کم تهاجمی شیوه‌ای از جراحی مدرن است که ٢ الی ٣ دهه گذشته پا به عرصه حضور گذاشته است و می‌توان آن را با کشورهای دیگر مقایسه کرد؛ در روش کلاسیک باید عضوی که تحت عمل جراحی قرار می گیرد را در دید قرار داد.

فاضل گفت: در عمل کم تهاجمی این کار بدون برش بزرگ با برش های کوچک و با وارد کردن چند لوله کوچک که نور دارند درون آن عضو را می‌بینیم و کار جراحی را بسیار راحت کرده است؛ با این عمل بیمار سریع مرخص شده و دردی کمتر دارد و عوارضی کمتر نسبت به سایر عمل دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار