رفیعی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشرویه از مشارکت آستان قدس در اجرای طرح‌های آبخیزداری خبر داد.

رفیعی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشرویه گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در این شهرستان ۴ سازه آبخیزداری در حال اجرا است.

وی افزود:  با بهره برداری از این ۴ پروژه تعداد پروژه‌های آبخیزداری شهرستان به ۱۲۰ سازه می‌رسد که تاثیر بسزایی در ذخیره سازی و حتی تامین آب شرب شهروندان دارد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشرویه ادامه داد: پروژه‌ی نخاب با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان، ارسک حدود ۳۰۰ میلیون تومان و غنی آباد با اعتبار بیش از ۲۶۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

رفیعی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها حجم ذخیره آب در سازه‌های شهرستان به ۵ میلیون متر مکعب می‌رسد که نسبت به گذشته یک میلیون متر مکعب افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۵ سازه‌ی آبخیزداری در این شهرستان احداث شده گفت: با توجه به شرایط بیابانی شهرستان در مناطقی مانند نیگنان و حوضه اصفاک هر ساله شاهد سیلاب و روان آب‌های مخرب هستیم که باید هر چه زودتر در این مناطق نیز طرح‌های آبخیزداری اجرایی شود.

  رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشرویه در پایان گفت: بر این اساس تلاش کردیم از همکاری قرارگاه شهید ناصری و آستان قدس رضوی در اجرای طرح‌هایی که دارای پیش شناخت هستند استفاده کنیم.

به گفته‌ی رفیعی  در این تفاهم نامه که در حال انعقاد است قرارگاه شهید ناصری و آستان قدس ادوات مورد نیاز را تامین و مردم منطقه نیز در اجرای طرح به منابع طبیعی کمک می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری این دو نهاد در اجرای طرح‌های آبخیزداری بتوانیم گام بلندی در مهار روان آب‌ها و سیلاب‌های این منطقه که هر ساله خسارات زیادی برای چاه‌ها و زمین‌های کشاورزی پایین دست به بار می‌آورد برداریم.

انتهای پیام/ ط آ

۱۱۵ سازه‌ی آبخیزداری  در  شهرستان بشرویه  احداث شده است


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.