بوداپست مجارستان به عنوان میزبان مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ معرفی شد.

بوداپست میزبان مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان 2023 شدبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فدراسیون جهانی دوومیدانی، در حاشیه‌ی مراسم معرفی بهترین‌های دوومیدانی جهان در سال ۲۰۱۸، بوداپست، پایتخت مجارستان که تا کنون میزبان مسابقات قهرمانی داخل سالن جهان در سال‌های ۱۹۸۹ و ۲۰۰۴ شده، با انتخاب فدراسیون جهانی به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ معرفی شد.

این شهر پیش از این میزبان مسابقات قهرمانی دو و میدانی اروپا در سال‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۹۸ بوده است.

محل برگزاری این مسابقات یک مرکز جدید ملی دوومیدانی است که ۴۰ هزار صندلی دارد و البته قرار است پس از برگزاری این رویداد، ۲۵ هزار صندلی حذف شده و تنها ۱۵ هزار صندلی برای رویداد‌های داخلی این کشور باقی بماند.

مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و شهر‌های دوحه در قطر و یوجین در آمریکا میزبان سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ این رقابت‌ها خواهند بود.

در همین رابطه سباستین کو، رئیس فدراسیون جهانی دو و میدانی به دنبال معرفی این شهر به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ اظهار داشت: از اینکه بوداپست به عنوان میزبان چنین رویداد مهمی برگزیده شده بسیار خوشحالم. کشور مجارستان فرهنگ و پیشینه‌ی بسیار غنی در دو و میدانی در سطوح پیشرفته‌ی جهان دارد. مشتاقانه منتظر برنامه‌های این کشور و هم چنین ساخت ورزشگاه جدید هستیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار فدراسیون دوومیدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار