رییس نظام پزشکی استان اصفهان گفت :از سرمایه گذاران دعوت می کنیم ساخت بیمارستان را در دستور کار خود قرار دهند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباسعلی جوادی رییس نظام پزشکی استان اصفهان در نشست مطبوعاتی نمایندگان مراکز تشخیصی و درمانی بخش خصوصی گفت : متاسفانه دراستان ما از بعد از انقلاب اسلامی تا کنون فقط دو بیمارستان خصوصی ساخته شده و بسیار مشکل تخت داریم .
وی بیان داشت : باتوجه به پیر تر شدن جمعیت ما حدود ده سال آینده برای اینکه به استاندارد بین الملل برسیم حدود ۶ هزار تخت نیاز داریم.

وی افزود:هر تخت بیمارستان حدود سه میلیارد هزینه دارد و عملا طبق بخشنامه های وزارت بهداشت و درمان باید ۵۵ درصد تخت های هر استان خصوصی باشد که امار ما در استان اصفهان ۳۵ در صد می باشد.

جوادی با اشاره به مشکلات بخش خصوصی تصریح کرد: حداقل استاندارد تعداد پرسنل برای هر بیمار در بیمارستان ها۳/۵ نفر است یعنی برای یک بیمارستان ۴۰۰ تخته خوابه ۱۵۰۰ پرسنل نیاز است؛ ‌که حدود ۴/۵ میلیارد در ماه هزینه پرسنل آن می شود.

وی گفت : در حال حاضرمشکل بزرگ بیمارستان های خصوصی پرداخت حقوق پرسنل می باشد و‌متاسفانه بیمه ها حدود ۱۶ ماه عقب تر از بیمارستان ها هستند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش قیمت دلار مراکزی که لوازم پزشکی مورد نیاز بیمارستان ها را میفروشند وجه را کامل و بصورت نقد دریافت می کنند افزود: بیمارستان ها ی خصوصی کمبود نقدینگی دارندو دولت و ارگان ها باید به کمک ما بیایند.
جوادی ادامه داد: با وجود تمام مشکلات بیمارستان های خصوصی در استان اصفهان تلاش می کنند بهترین کیفیت را ارائه دهند.
وی تصریح کرد: ما از سرمایه گذاران دعوت می کنیم سرمایه های خود را در راه ساخت بیمارستان صرف کنند چراکه بسیار نزد خدا ارزشمند است و علاوه بر ان اگر وضعیت اقتصادی کشور به روال عادی نزدیک شود سود مناسبی هم به سرمایه گزاران خواهد رسید.
وی درباره وضعیت داروخانه های استان گفت : نبض داروخانه ها خوب نمیزندچراکه دارو از شرکت های پخش وارد داروخانه شده و داروخانه بخشی از وجه را از مردم و مابقی را از بیمه دریافت میکند که اگر بین زمان پرداخت بیمه به داروخانه و پرداخت داروخانه به شرکت تعادل برقرار نباشد شرایط بهم می ریزد.
جوادی اذعان داشت :متاسفانه سازمان های بیمه در بازپرداخت معظلات زیادی دارند و حدود ۶ ماه عقب تر از داروخانه ها هستند.
وی با بیان اینکه با وجود شرایط جدید اقتصادی حدود ۷۵۰ داروخانه در دانشگاه علوم پزشکی داریم که در حال ارایه خدمت به مردم هستندافزود: همکاران ما سعی کردند با وجود تمام مشکلات مالی و ضرورت رساندن دارو به مردم تا به اینجا دارو های مورد نیاز مردم را تامین کنند .

جوادی در باره کیفیت داروهای داخلی بیان کرد : مواد اولیه دارو در ایران از همان موسساتی تهیه می شود که سایرکشورها مواد اولیه را دریافت می کنندو ما با صراحت میگوییم کیفیت داروهای داخلی بسیار عالی است .

 

انتهای پیام /س

 

نشست خبری نمایندگان مراکز تشخیصی و درمانی بخش خصوصی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار