معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: درتربت جام فردی مبتلا به بیماری ایدز نداریم مردم باید آگاهی از سلامت خود داشته باشند.

بیمار مبتلابه ایدز در تربت جام شناسایی نشده استمحمد رحیمیان معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، گفت:اینکه درتربت جام فردی مبتلا به بیماری ایدز نداریم  دلیل بر این نیست که اصلا بیمار مبتلا به ایدز در تربت جام نداریم؛ بلکه شاید تا الان نتوانستیم بیماری را شناسایی کنیم یا به هر دلیلی افراد مبتلا به مراکز کنترل بیماری مراجعه نداشتند.

وی افزود: همه باید برای کنترل سلامت خودشان مراجعه کنند و نتایج آزمایشات به صورت محرمانه به افراد اعلام می‌شود و این در حالی است که سلامت افراد آرزوی ماست.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تصریح کرد:درسطح کشور تعداد چهار هزار ۲۰۰ بیمارمبتلا به ایدز شناسایی و‌تحت درمان قرار دارند که از مجموع بیماران ۵۰درصد جوانان هستند و ۶۰درصد مبتلایان از طریق ترزیق به آنان انتقال یافته و بیست درصد از طریق تماس جنسی بوده است.

محمد رحیمیان اظهار داشت :بیش از ۸۰ درصد جمعیت مبتلایان را مردو ۱۷درصد زنان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد:ازسال گذشته ۵۰درصد بیماران از طریق تماس جنسی کنترل نشده مبتلاشدند و از سال ۹۵ بیشترین مبتلایان را زنان تشکیل می‌دهند که ازطریق تماس جنسی مبتلا شدند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی گفت: بیش از ۹۰درصد بیماران شناسایی، مراقبت، درمان و تحت کنترل هستند و بیش از ۶۰ درصد بیماران از ابتلا به این بیماری بر اثر ناآگاهی بی خبرند.

رحیمیان تاکید کرد:مردم با مراجعه به مراکز با شعار "من هم آزمایش می‌دهم"آگاهی از سلامت خودکسب کند.

انتهای پیام// ز. ج
 

 

بیش از ۸۰ درصد جمعیت مبتلایان را مردو ۱۷درصد زنان تشکیل می‌دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار