به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند شامگاه گذشته در حاشیه نشست خبری در خصوص الحاق چوئبده و اروند کنار به منطقه آزاد اروند، گفت: سازمان منطقه آزاد اروند با وجود اینکه الحاق دو شهر چوئبده و اروند کنار آن را متحمل هزینه سنگینی می کند اما به دنبال تحقق این امر است.
وی افزود: ملحق شدن اروند کنار و چوئبده می تواند مانع از ضعف منطقه آزاد اروند و عاملی در رفع برخی مشکلات فعلی باشد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به دلیل قرار گرفتن یک سوم جزیره آبادان در محدوده خارج از منطقه آزاد که برای تردد نیاز به ورود به این منطقه دارند و حذف بودجه کمک به مناطق همجوار و همچنین لزوم سرمایه گذاری در بخش های خاص همچون آب شرین کن های دریایی در محدوده چوئبده و اروندکنار برای رفاه حال ساکنان بخش خارج از محدوده و جذب سرمایه گذاران، ملحق شدن این دو شهر یک نیاز است.
زمانی از حذف دوگانگی مدیریت با الحاق این دوشهر به منطقه آزاد اروند به عنوان دیگر مزیت ملحق شدن چوئبده و اروند کنار به محدوده منطقه آزاد اروند یاد کرد و افزود: از سوی دیگر در کشور عراق در مقابل منطقه آزاد اروند، منطقه آزاد فاو توسط کشور چین در حال احداث است که می تواند در آینده برای موقعیت منطقه آزاد اروند به یک تهدید تبدیل شود که از جمله مزایای ملحق شدن چوئبده و اروند می تواند تقویت منطقه آزاد اروند برای جلوگیری از این اتفاق باشد.
وی گفت: اگر از فرصت منطقه آزاد اروند ظرف مدت ۱۰ سال استفاده نشود، این فرصت از دست می رود و اتفاقی که در مرزهای شمالی و شرقی رخ داد و کشور همسایه باعث ضربه خوردن اقتصاد آن مناطق شد، می تواند در منطقه جنوب غرب کشور نیز تکرار شود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند به بحث خودروهای اروندی هم اشاره کرد و گفت: منع ورود خودروهای خارجی یک قانون کشوری است که در منطقه آزاد اروند نیز اعمال شده است اما جای این سئوال باقی است که اگر قرار است تمام قوانین سرزمین اصلی در مناطق آزاد نیز اجرایی شود، تفاوت این مناطق با سرزمین اصلی چیست؟
وی افزود: درخواست از سر گیری واردات خودروهای اروندی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند مطرح شده و پاسخ های نسبتا مثبتی دریافت شده است که امیدواریم برای تداوم کسب و کارهای ایجاد شده در منطقه مجوز این امر صادر شود.
انتهای پیام/ د