معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه‌ای ناپایدار به جو استان خبر داد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،زوراوند معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه‌ای ناپایدار به جو استان خبر داد و گفت : ارمغان این سامانه بارشی به تدریج از ظهر چهارشنبه تا صبح جمعه این هفته بارش باران در تمامی نقاط و برف در ارتفاعات و دامنه‌ها خواهد بود.

وی گفت : بارش طی ساعاتی از بعدازظهر و اواخر وقت روز چهارشنبه و همچنین روز پنجشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی یادآوری کرد: با توجه به پیش یابی نقشه ها، انتظار می‌رود شدت بارش در نواحی غربی نظیر سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین و همچنین شمال غرب مانند پاوه، روانسر، جوانرود، دالاهو و اسلام آبادغرب بیشتر از سایر نقاط باشد.

زوراوند تصریح کرد: البته ساکنین شهرستان‌های صحنه، هرسین و کنگاور نیز شاهد بارش‌های خوبی در روز پنجشنبه خواهند بود.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه همچنین احتمال آبگرفتگی معابر در نقاط یاد شده را نیز دور از ذهن ندانست و گفت: در پاره‌ای نقاط بارندگی‌ها در روز پنجشنبه احتمالاً با سیلاب‌های محلی همراه خواهند بود.

وی تصریح کرد: احتمالا میانگین بارش باران در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به بیش از ۲۵ میلی متر در سطح استان برسد که البته عمده بارش‌ها نیز برای روز پنجشنبه خواهد بود.

زوراوند یادآوری کرد: این سامانه علاوه بر بارش باران برای ارتفاعات و گردنه‌های سردسیر استان خصوصا در سنقر و کلیایی، پاوه و اسلام آبادغرب بارش رگباری برف را نیز به همراه خواهد داشت.

معاون هواشناسی کرمانشاه گفت: با ورود این سامانه بارشی به جو استان انتظار می‌رود دمای روزانه و شبانه هوا در روز‌های پنجشنبه و جمعه بین سه تا چهار درجه کاهش یابد.

وی ادامه داد: به دنبال این شرایط دمای هوا در شهر‌هایی نظیر سنقر و کلیایی، کنگاور و حتی اسلام آبادغرب، حمیل، کوزران و پاوه طی ۲ شب پایانی هفته به زیر صفر درجه برسد.

زوراوند در پایان گفت: دمای روز چهارشنبه کرمانشاه که بین ۱۵ و ۶ درجه بالای صفر در نوسان خواهد بود برای روز پنجشنبه به حداکثر ۱۳ و حداقل ۳ درجه بالای صفر خواهد رسید.

 

 

انتهای پیام/د

از ظهر چهارشنبه تا صبح جمعه این هفته بارش باران در تمامی نقاط انجام می شود

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.