یک دوره کلاس آموزشی ترویجی آشنایی با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در مدارس شهرستان بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی رسولی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بندر انزلی گفت: در کلاس آموزشی-ترویجی آشنایی با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که در برخی مدارس شهرستان بندر انزلی برگزار شد، بیش از ۱۵۰ نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف شرکت داشتند و با بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان به ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بیماری ها، نحوه انتقال و راه‌های پیشگیری از بیماری‌های مشترک با عوامل ویروسی، باکتریایی و انگلی از جمله سرفصل‌های این کلاس بود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بندر انزلی با بیان اینکه هدف از برگزاری این کلاس آموزشی ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان مدارس در مورد بیماری‌ها است، گفت: آموزش در خصوص بیماری‌های مشترک انسان و دام به عموم مردم از وظایف دامپزشکی است که با برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی ویژه اقشار مختلف می‌تواند تحقق یابد.

رسولی با تاکید بر اهمیت شناخت هرچه بیشتر بیماری‌های واگیردار گفت: با توجه به خطرات این بیماری‌ها بر سلامت افراد جامعه لزوم آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم در مورد راه‌های پیشگیری، کنترل و درمان آن نیز ضرورت یافته است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی به عنوان یکی از اولویت‌های شبکه دامپزشکی بندرانزلی تصریح کرد: آگاه سازی خانواده‌ها از طریق افزایش آگاهی دانش آموزان، مربیان، دهیاران و سایر اقشار تاثیرگذار در کاهش آمار مبتلایان و تلفات این بیماری تاثیرات مهمی خواهد داشت.

انتهای پیام/آ

کلاس آموزشی بیماری های مشترک انسان و دام

برچسب ها: دانش آموز ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.