مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: عملیات آبخیزداری در شهرستان سلسله بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان در حال اجرا است و به‌زودی پروژه‌های آبخیزداری این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: عملیات آبخیزداری در شهرستان سلسله بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان در حال اجرا است و به‌زودی طرح های آبخیزداری این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

 شیرزاد نجفی  اظهار داشت: ساخت و تکمیل طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان لرستان در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه عملیات مکانیکی و بیولوژیکی حوزه سیف‌آباد شهرستان سلسله بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان در حال ساخت است عنوان کرد: این طرح  دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان بیان کرد: جلوگیری از سیلاب، فرسایش خاک، اخذ رسوب، آبدهی چشمه‌ها و قنوات زیردست، جمع‌آوری آب‌های فصلی و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی از اهداف اجرای این پروژه است.

نجفی به اجرای عملیات بیولوژیک اعم از چاله کنی و کپه کاری در این حوزه اشاره و تصریح کرد: عملیات کپه کاری مراتع با ۱۵۰ هکتار، عملیات جنگل‌کاری اقتصادی با ۴۳۰ هکتار، قرق با ۴۰۰ هکتار و نهال‌کاری با ۷ هکتار در حال اجرا است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های آبخیزداری این شهرستان تصریح  کرد: پیشرفت فیزیکی عملیات کپه کاری صد در صدی است و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ب

طرح‌های آبخیزداری شهرستان سلسله به بهره‌برداری می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.