رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت : این دانشگاه از دیرباز به عنوان قطب رادار ایران شناخته می شود و به همین سبب طراحي و ساخت نخستين سامانه رادار ثانويه پيشرفته (MSSR) كشور به دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمود مدرس هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این باره اظهار کرد : طرح تحقيق ، طراحي ، ساخت ، توليد ، نصب و راه‌اندازي ، پنج نمونه رادار و انجام آموزش‌هاي لازم با هدف بومي سازي فناوري سامانه كامل راداري MSSR-S با هدف تكميل پوشش راه هاي هوايي و فرودگاه های کشور، به دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شده است.

وی ، انجام تحقیقات و ساخت سامانه را تعهد دانشگاه صنعتی اصفهان در این طرح بیان کرد و افزود : شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران به عنوان بهره بردار و تأمین کننده منابع مالی و نیز همکار در نصب و راه اندازی و گروه صنايع الكترونيك هوايي و تجهيزات فرودگاهي صاشيراز به عنوان مجموعه دریافت کننده دانش فنی تولید و ایجاد کننده ساختار پشتیبانی و تجاری سازی، در اين طرح مشاركت خواهند داشت.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: این طرح با حمایت و نظارت ستاد توسعه فناوري هاي حوزه فضايي حمل و نقل پيشرفته معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری انجام خواهد شد.

مدرس هاشمی با تاکید بر توانمندی متخصصان داخلی در بومي سازي زيرساخت هاي ناوبري هوايي ايران اضافه کرد : براساس این توافق نامه ، شناسایی و مستندسازی نیازهای پژوهشی و فناوری در این زمینه ، انجام مطالعات پژوهشی و فناوری درخصوص توسعه دانش فنی و انتقال آن و ارائه خدمات علمی، نظارتی، مشاوره‌ای و آموزشی درخصوص این فناوری از جمله زمینه های همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان در این توافق نامه چندجانبه است.

در مراسم امضاء توافق نامه آغاز مرحله نخست بومي سازي زيرساخت هاي ناوبري هوايي ايران ، دانشگاه صنعتي اصفهان به عنوان مجري طراحي و ساخت نخستين سامانه رادار ثانويه پيشرفته (MSSR) كشور معرفي شد.

این آئین روزگذشته و با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور ، مسئولان دانشگاه صنعتی اصفهان ، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مدیران عامل و رؤسای سازمان‌ها و شرکت های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در ساختمان مرکزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد.

انتهای پیام/م

دانشگاه صنعتی اصفهان، مجری طراحی و ساخت نخستين سامانه رادار ثانويه پيشرفته (MSSR)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار