عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نشست امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

مشکلات کودکان سرطانی بررسی شد/ تاکید نمایندگان به تاکید داروهای برند برای درمان این کودکانمحسن علیجانی زمانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود گفت: رئیس اورژانس در جلسه امروز برنامه‌ها و مشکلات خود را برای نمایندگان تشریح کرد.

وی ادامه داد: همچنین نمایندگان درباره نیروی انسانی، ماشین‌های مورد نیاز، اورژانس هوایی و مشکلات بخش اورژانس در حوزه‌های انتخابیه خود مسائلی را مطرح کردند.

علیجانی زمانی با اشاره به حضور معاونت درمان وزارت بهداشت، ‌رئیس سازمان غذا و دارو انجمن خون و آنکولوژی کودکان در نشست امروز هم اظهار کرد: درباره سرطان اطفال، تعداد بیماران، تامین دارو یا احیانا کمبود داروهای برند و ... مسائلی مطرح شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: سالانه 150 هزار نفر در کشور به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند که 2.5 درصد آنها جز اطفال هستند و باید به بحث آثار روانی، بار عاطفی در خانواده‌ها و طب تسکینی در موضوع سرطان اطفال توجه ویژه‌ای شود که کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت نسبت به این مسئله حساس هستند.

وی تاکید کرد: اعضای کمیسیون بهداشت امروز درباره مسائلی همچون پیوند مغز استخوان،‌ تامین دارو، طب تسکینی، پوشش بیمه‌ای خوب و واردات داروهای برند مسائلی را مطرح کردند.

علیجانی زمانی افزود: در بحث سرطان اطفال از داروهای سنتی استفاده می‌شود که امروز نیازمند واردات داروهای جدید و برند برای آنها هستیم، ما معتقد به حمایت از تولید داخل هستیم، اما به دلیل حساسیت موضوع تا زمانی که داروهای داخلی از لحاظ پزشکی ثابت نشده‌اند باید داروهای برند وارد شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: مسئولان وزارت بهداشت هم در این نشست استدلال‌های علمی اعضای کمیسیون را تایید  کرده و قرار شد بررسی و اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار