مدیر پیشگیری ومبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشهد رتبه نخست بیشترین تعداد مراکز تست اچ آی وی را درکشور دارا است.

مشهد دارای بیشترین  مراکز تست اچ آوی وی در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر محمد جعفر صادقی مدیر پیشگیری ومبارزه با بیماری‌های معاونت بعداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بازدید از پایگاه مشاوره و مرکز بیماری‌های عفونی مشهد گفت: در این مرکز مشاوره روزانه حدود ۴۰ الی ۵۰ نفر مراجعه می‌کنند که از این تعداد ۱۰۰ نفر به صورت رایگان تحت درمان بیماری اچ آی وی قرار گرفته اند.

وی افزود: به مناسبت هفته ایدز ما اقدام به راه اندازی چندین پایگاه در سطح شهر و ایستگاه مترو کرده ایم که تا کنون ۲۷۰ تست اچ آی وی در ایستگاه قطار شهری به صورت رایگان از مردم گرفته شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های عفونی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از انتقال ویروس اچ آی وی در مناطق حاشیه شهر، بهزیستی وکمپ‌های ترک اعتیاد مراکزی وجود دارد که تست اچ آی وی را به صورت رایگان انجام می‌دهند و پس از شناسایی مرحله درمان را آغاز می‌کنند.

صادقی در این بازدید گفت: مشهد دارای بیشترین میزان تست اچ آی وی و مراکز را در کشور دارا است که بعد از آن شیراز در این رتبه بندی قرار دارد.

تشخیص به موقع و مشاوره می‌تواند از پیشرفت ویروس اچ آی وی جلوگیری کند

هما وثوقی متخصص عفونی در حاشیه بازدید ازپایگاه مشاوره و  مرکز بیماری های  عفونی مشهد گفت: در این پایگاه دو گروه به ما مراجعه می‌کنند گروه اول افرادی هستند که می‌خواهند تست اچ آی وی دهند و گروه دوم افرادی هستند که ویروس اچ آی وی پس از آزمایش  در بدن آن‌ها شناخته شده که ما به صورت رایگان راه‌های پیشگیری از انتقال این ویروس را برای هر دو گروه بازگو میکنیم و گروه مبتلایان به این بیماری را تحت درمان قرار می‌دهیم.

وی درباره مراحل درمان این بیماری افزود: پس از انجام تست و چندین آزمایش ما دارو برای بیمار تجویز می‌کنیم و به او مشاوره‌های لازم را در خصوص نحوه مصرف دارو می‌دهیم.

این متخصص عفونی تصریح کرد: خوش بختانه با توجه به تحقیقات انجام شده و پیشرفت علم در هر سال دارو‌های جدیدتری در دسترس این افراد قرار می‌گیرد و اگر این بیماری زود در بدن فرد تشخیص داده شود قابل درمان وپیشگیری است.

وثوقی درباره مراحل تست و آزمایش در بیماران اچ آی وی گفت: پس از تشخیص و تحت درمان قرار گرفتن مبتلایان به ویروس اچ آی وی جهت کنترل این بیماری هر ۶ ماه آزمایش‌هایی کنترل سلول‌های بدن و همچنین آزمایش کبد و کلیه به صورت رایگان گرفته می‌شود.

وی درباره احتمال کشف ویروس اچ آی وی در مراجعه افراد به مراکز انتقال خون گفت: در مراکز انتقال خون تست اچ آی وی از جمله تست انتی بادی که تست حساس و دقیقی است صورت می‌گیرد و ما با این مراکز درتماس هستیم که در صورت مشاهده این افراد برای درمان  به ما ارجاع داده می‌شوند.
 

انتهای پیام// ن.ط 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار