سرپرست اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خرسان شمالی گفت: اجرای کمپین روبان صورتی غربالگری سرطان پستان به مدت یک هفته در بیمارستان‌های بنت الهدی و امام علی (ع) شهرستان بجنورد انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، زهرا مویدی سرپرست اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اجرای کمپین روبان صورتی (غربالگری سرطان پستان ) به مدت یک هفته از دهم تا شانزدهم آذر ماه جاری در بیمارستان‌های بنت الهدی و امام علی (ع) بجنورد انجام می‌شود ، گفت: هدف از اجرای این برنامه پیشگیری و درمان زودرس سرطان پستان است تا سطح کمی و کیفی زندگی بهبود یابد.

پوی افزود: در این کمپین تمامی زنان بالای ۳۰ که شامل همراهان بیماران و مراجعه کنندگان می‌باشند ، در بیمارستان‌های مذکور توسط کارشناسان مامایی معاینه و افراد مشکوک به متخصیص زنان در بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد ارجاع داده می‌شوند.

مویدی اظهار کرد: بیشتر بانوان ایرانی در مرحله سوم و یا چهارم بیماری به پزشک مراجعه می‌کنند این در حالی است که بیش از ۶۰ درصد بانوان جهان در مرحله اول مراجعه می‌کنند و بالطبع درمان موفق تری نیز دارند.

گفتنی است: غربالگری سرطان پستان برای زنان بالای ۳۰ سال در مراکز بهداشتی درمانی در طول سال و به عنوان برنامه روتین انجام می‌شود.

انتهای پیام / ب 

غربالگیری سرطان پستان در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.