ابراهیمی گفت: با بهره مندی از ایده‌های نوین، شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها مشکلات حیاتی و مهم کشور مرتفع می‌شود.

شرکت های دانش بنیان حل المسائل مشکلات حیاتی کشور/  خلق ثروت در گرو دستیابی به دانش های آب و خشکسالی

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خاک و محیط زیست معاونت علمی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری‌های آب، خاک و محبط زیست معاونت علمی با بیان اینکه بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در دستور کار است گفت: با استفاده از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌مندی از تکنیک‌های نوپایه در حوزه آب و خشکسالی می‌توانیم به خلق ثروت و رفع مشکلات زیست محیطی در کشور دست پیدا کنیم.

ابراهیمی با اشاره به نقش ایده پردازان، استارت آپ‌ها و شرکتك‌های دانش‌بنیان در روند برگزاری این دوره از نمایشگاه گفت: به طور حتم حضور ایده‌های نوین و نمایش رشد فکری، علمی و فناورانه در حوزه آب و خشکسالی، در روند برگزاری این رویداد تاثیر گذار بوده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و شرایط موجود کشور بیان کرد: تجربه نشان داده است، که شرایط تحریم همواره نقطه شروع موفقیت می‌تواند باشد، این بار نیز می‌توانیم با بهره مندی از ایده های نوین، خصوصا شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها مشکلات حیاتی و مهم کشور را مرتفع سازیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و خشکسالی گفت: از زمان شروع برنامه ریزی دومین جشنواره و نمایشگاه آب طی سه نوبت تمدید ارائه پیشنهادات فناورانه تعداد ٢٠١ ایده دریافت شد که قابل توجه است و به طور حتم این میزان گستردگی ایده‌های فناورانه نشان از بزرگی و اقتدار کشورمان در حوزه‌های علمی است.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: در عرصه تعاملات بین المللی با حضور مقتدرانه مدیریت صحیح منابع، هم فکری، به تعبیر خواهد رسید.

ابراهیمی گفت: فرصت به وجود آماده منوط به برگزاری جشنواره نخواهد بود و ایده پردازان، و فعالان مراکز تحقیقاتی می‌توانند ایده‌های خود را در حوزه آب و خشکسالی ارائه دهند.

فعالیت ۱۰۷ شرکت دانش بنیان در حوزه آب

وی در بخش دیگر از سخنانش خبر داد: ١٠٧ شرکت دانش بنیان در حوزه آب، وجود دارند که از این میزان پنجاه شرکت به منظور حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند.

دبیر ستاد توسعه فناوری آب و خشکسالی معاونت علمی از اختصاص غرفه به شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: در این جشنواره به شرکت‌های دانش بنیان به منظور ارائه فناوری‌های خود به بخش علمی و فناورانه فضائی اختصاص داده شده است.

ابراهیمی گفت: در ستاد توسعه فناوری آب و خشکسالی معاونت علمی عمده فعالیت‌ها حاکمیتی است، تا بتوانیم با حضور دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان زیر چتر استارت آپ ها فعالیت‌ها حاکمیتی را گسترش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار