مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: ۱۴ مدرسه و فضای آموزشی در مناطق زلزله زده استان با رسیدن به مراحل پایانی ساخت، پنجم دی ماه آماده افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مرزبان نظری مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت : در حادثه زلزله ۷.۳ ریشتری سال گذشته ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس تخریب شد.

وی ادامه داد : پس از این حادثه، تفاهم نامه‌ای با خیرین مدرسه ساز در نقاط مختلف کشور منعقد شد که تاکنون ۱۶۵ مدرسه وارد فاز اجرایی شده است.

نظری خاطرنشان کرد: از این تعداد مدرسه که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده ۵۹ مدرسه احداث و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

مدیرکل تجهیز و نوسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۱۰۶ مدرسه باقی مانده نیز با میانگین پیشرفت ۵۵ درصدی در حال ساخت هستند، گفت: تمام این مدارس تا ابتدای مهرماه سال آینده افتتاح خواهند شد.

وی در پایان گفت: بانک‌های استان نیز برای ساخت و تجهیز دوباره مدارس تخریب شده در مناطق زلزله زده با اهدای ۲۲۰ میلیارد ریال مشارکت خوبی داشتند که جای قدردانی دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به تخریب پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مددجویان این نهاد، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ واحد بازسازی و احداث و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

حسین خدرویسی ادامه داد: در زلزله مهیب ۷.۳ ریشتری سال گذشته در مجموع ۹ هزار و ۷۰۰ واحد مددجویان کمیته امداد استان دچار خسارت شد که چهار هزار و ۳۰۰ واحد آن تعمیراتی بود.

وی با اشاره به اینکه پرونده واحد‌های تعمیراتی مددجویان کمیته امداد بسته شده، ابراز امیدواری کرد این اتفاق برای واحد‌های تخریبی که نیاز به احداث مجدد دارند تا پایان سال رخ دهد.

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه یادآور شد: این نهاد حمایتی بدون مراجعه مددجویان خود برای همگی آن‌ها جهت دریافت تسهیلات مورد نیاز در بنیاد مسکن و بانک پرونده تشکیل داد و نسبت به تجهیز منازل بازسازی شده آن‌ها نظیر اهدای موکت و فرش نیز اقدام کرد.

خدرویسی در پایان گفت: مددجویان کمیته امداد در آبان ماه سال گذشته معادل سه ماه و در آذر نیز معادل ۲ ماه حقوق دریافت کردند و در اسفند نیز سه برابر عیدی دریافت کردند.

 

 

انتهای پیام/د

تمام مدارس زلزله زده تا ابتدای مهرماه سال آینده افتتاح خواهند شد

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.