رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، مرز سومار را از مرز‌های فعال کشور در بخش صادرات دانست و گفت: این بازارچه مرزی با وجود قدمت کوتاه سه ساله آن از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سردار علی مویدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در حاشیه بازدید از بازارچه مرزی سومار به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش صادرات و نشست کاری با حضور مسئولان سیاسی، امنیتی و اقتصادی استان و شهرستان گیلانغرب گفت : طبیعی است که به لحاظ نوپا بودن بازارچه مرزی سومار، مشکلاتی فرا روی آن وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد : با همراهی مسئولان و همچنین بخش اقتصادی در آینده نزدیک شاهد پویایی بیشتر این مرز باشیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در ادامه گفت: تلاش‌های انجام گرفته در مرز سومار آثار خوبی را به دنبال داشته و نشان می‌دهد قابلیت و ظرفیت بسیار خوبی در این مسیر وجود دارد و چنانچه بخش‌های جانبی تکمیل شود فرصت‌های بسیار خوبی فراروی نظام در این مرز قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: درصدد جلوگیری از قاچاق معکوس در بعضی از مرز‌های کشور هستیم و در مسیر صادرات، تامین نیاز داخلی در اولویت اول ماست که با تلاش‌های صورت گرفته موضوع قاچاق برخی کالا‌هایی که ممنوعیت صادرات دارند به کمترین حد خود رسیده است.

فرماندار گیلانغرب هم با بیان اینکه بازارچه سومار از سال ۹۴ ایجاد و راه اندازی شده است، گفت: در هشت ماه گذشته ۸۲۲ هزار تن کالا در ۷۶ قلم به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار توسط ۴۴ هزار کامیون از طریق بازارچه سومار به کشور عراق صادر شده است.

کوروش محمودیان افزود: صادرات هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش ۶۰ و از نظر وزن ۵۰ درصد افزایش صادرات دارد و در نتیجه این امر، مرز سومار با ۴۸ درصد صادرات کل استان رتبه نخست را در بین تمام بازارچه‌های مرزی استان کسب کرده است.

وی ادامه داد: مرز سومار نزدیک‌ترین مرز کشورمان به مرکز عراق و همچنین عتبات عالیات است.

 

 

انتهای پیام/د

بازارچه مرزی سومار، مشکلاتی فرا روی آن وجود دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.