معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تا ۲۷ آبان ماه امسال ۱۴ هزار و ۳۱۵ نفر در استان تحت آموزش نهضت سوادآموزی قرار گرفتند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هرمز نوروزی فرد معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : در حوزه معاونت سوادآموزی استان مطابق شیوه‌نامه‌های سازمانی بستر‌های لازم در این گروه سنی جهت انجام فعالیت آموزشی برای افراد کم سواد و بی‌سواد فراهم می‌شود.

نوروزی فرد افزود : طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۷۰ هزار و ۹۰۹ نفر بی‌سواد هستند.

وی تعداد حجم ابلاغی برای تحت پوشش قراردادن ۱۳ هزار و ۹۹۳ نفر بی‌سواد و کم‌سواد امسال که از سوی سازمان نهضت سوادآموزی اعلام شده است افزود: از این تعداد ۷۳۹۲ نفر دوره سوادآموزی، ۲۹۰۹ نفر دوره تحکیم و ۳۷۹۲ دوره انتقال را گذراندند.

به گفته نورزی فرد در برنامه‌های سوادآموزی با مشارکت دستگاه‌های مرتبط در زمینه آموزش مهارت‌ها و راه‌اندازی کسب و کار کوچک و زود بازده در راستای اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: بنابر تحقق یکی از سیاست‌های بومی استان مبنی بر ارتقای سطح سواد زنان، از کل عملکرد حوزه سوادآموزی تا ۲۰ آبان ماه امسال در راستای تحت پوشش قرار دادن بی‌سوادان و کم سوادان ۱۸.۱ درصد از مردان و ۸۱.۹ درصد از زنان تحت پوشش قرار گرفته است .

 

 

انتهای پیام/د

فراهم شدن بستر‌های لازم جهت انجام فعالیت آموزشی برای افراد کم سواد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.