سرپرست کمیته امداد بجستان گفت: امسال ۳۱ خانواربجستانی باکمک کمیته امداد خانه دار می‌شوند.

ساخت مسکن‌های مددجویی در بجستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد مرتضوی سرپرست کمیته امداد بجستان گفت: خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته اعتبارات مناسبی در تمامی زمینه‌ها وجود داشت که توانستیم خدمات قابل توجهی را ارائه دهیم.

وی افزود: امسال ۳۱ باب مسکن مددجویی در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان بجستان مطابق با استاندارد‌های فنی ساختمان با تامین اعتبار یک میلیارد و ۳۳ میلیون تومان در حال ساخت است که امیدواریم تا قبل از پایان سال تحویل شود.

سرپرست کمیته امداد بجستان ادامه داد: این اداره ساخت ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی را برای مددجویان انجام داده است.

مرتضوی گفت: کمیته امداد در فراهم کردن زمینه ازدواج مددجویان و فرزندان آن‌ها با اهدای کمک‌هزینه ازدواج و یا جهیزیه فعالیت دارد.

وی افزود: این اداره برای راهی کردن ۱۵ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد بجستان به خانه بخت ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را به‌صورت بلاعوض اهدا و برای تکمیل جهیزیه این نوعروسان ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات کارگشایی بلندمدت به آنان پرداخت کرده است.

سرپرست کمیته امداد بجستان اشتغال‌زایی را مأموریت دیگر کمیته امداد برای مددجویان و اقشار نیازمند عنوان کرد و ادامه داد: در هشت‌ماهه امسال ۳۰ فقره وام از منابع داخلی کمیته امداد به مبلغ ۴۸۰ میلیون تومان و ۹۰ فقره تسهیلات از منابع بانک‌ها به ارزش یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان به مجریان طرح‌های اشتغال این نهاد پرداخت شد تا در سایه نظارت، حمایت و هدایت‌های این نهاد بتوانند برای امرارمعاش زندگی‌شان از آن بهره‌مند و به کسب درآمد پایدار برسند.

مرتضوی گفت: اکنون ۱۱۴ بیمار صعب‌العلاج، سرطانی، قلبی، بیماران خاص و زمین‌گیر تحت حمایت این اداره هستند.

وی افزود: هزینه نگهداری برخی از بیماران ماهانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود که کمک‌هزینه‌های کمیته امداد نسبت به هزینه‌ها و نگهداری آنان بسیار ناچیز است و کمک‌های نیکوکاران می‌تواند امر درمان خانواده‌ها را تسهیل کند و در بهبود بیماران تسریع شود.

سرپرست کمیته امداد بجستان با اعلام اینکه قیمت دارو و درمان در حال افزایش است ادامه داد: از همه نیکوکاران، متمکنین و معتمدان خواستار کمک به بیماران نیازمند تحت حمایت کمیته امداد هستیم.

مرتضوی گفت: شهرستان بجستان دارای دو شهر، دو بخش و ۲۶ روستای دارای سکنه است، اکنون دو هزار خانوار معیشت بگیر از تمام خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

وی افزود: نیکوکاران برای کمک به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بجستان علاوه بر مراجعه حضوری به این اداره می‌توانند شماره # ۰۵۱۲۰ * ۸۸۷۷ * را با استفاده از تلفن همراه خود شماره‌گیری کنند.

انتهای پیام // ف. ک


ساخت ۳۱ مسکن در بجستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.