عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: ضرورتی برای تغییر در قانون اساسی وجود ندارد، لذا این صحیح نیست که هر فرد غیر متخصصی هر مسئله‌ای که به ذهنش آمد را بیان کند.


ضرورتی برای تغییر در قانون اساسی وجود ندارد/ قانون اساسی کشور توسط استوانه‌هایی نظام تدوین شده استحجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهارات برخی اشخاص مبنی بر لزوم بازنگری در قانون اساسی، اظهار کرد: به نظر بنده فعلا ضرورتی برای تغییر در قانون اساسی وجود ندارد، لذا این صحیح نیست که هر فرد غیر متخصصی هر مسئله‌ای که به ذهنش آمد را بیان و از تغییر در این قانون مدون سخن بگوید.

وی افزود: به نظر می‌رسد که تفسیرهای غیرقابل قبول و تصمیمات احساسی نمی‌تواند مغیر قانون اساسی باشد، چرا که این مجموعه با درایت کامل نگارش شده است؛ لذا مصاحبه برخی افراد درباره این قانون چندان علمی نیست.

نوروزی تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای تبدیل شدن به یک قانون شاخص و جامع چندین سال زمان برده، البته این قانون در سال 58 توسط فقهایی نوشته شد که استوانه نظام و انقلاب و ثمره 300 سال مبارزه با استعمار بوده است، اما لازم بود که در سال 68 اصلاحاتی روی این مجموعه صورت بگیرد.

وی بیان کرد: قانون اساسی با بررسی مجدد در سال 68 تکمیل و اکنون کامل است، لذا مشکل ما متن قانون اساسی نیست، بلکه در زمینه اجرا و عمل دچار ضعف هستیم.

نوروزی ادامه داد: قانون جمهوری اسلامی ایران نسبت به قانون‌های دیگر کشورهای جهان دارای امتیازاتی مانند ولایت فقیه، تفکیک قوای سه‌گانه، قوه قضائیه‌ای منسجم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جای جای قانون اساسی جمهوری اسلامی درباره اصول دینی و اقتصاد اسلامی صحبت شده که این امر جزء نکات مثبت و برجسته این مجموعه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار