معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان آماده پذیرش هر نوع ریسک در حوزه مالی بومی سازی صنعت فرودگاهی هستند.

معاونت علمی و فناوری آماده پذیرش ریسک در بومی سازی صنعت فرودگاهی استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم آغاز بومی سازی زیرساخت‌های ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه اجرا و بومی سازی این طرح بزرگ هوایی نیاز به استانداردهای خاص و انسان‌های زیست پذیر دارد گفت: این طرح به عنوان یک طرح بزرگ در صنعت هوایی بسیار مؤثر است و نشان‌دهنده قدرت صنعت هوایی و فرودگاهی است.

وی افزود: بخش هوایی از جمله بخش‌هایی است که نیازمند ورود استاندارد و آموزش خارج از کشور است و تمامی فارغ‌التحصیلان در این صنعت باید دوره‌های خود را در  خارج از کشور ببینند. بنابراین بومی سازی در این صنعت نشان‌دهنده قدرت ریسک پذیری بالا در صنعت هوایی است.

ستاری تأکید کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش‌بنیان از این اقدام حمایت می‌کنند و آماده پذیرش تمامی ریسک‌های آن هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: 6 ماه پیش با انعقاد تفاهم نامه ای، فرهنگ  بومی‌سازی وارد حوزه فرودگاهی کشور شد. این مهم، زمینه ساز رخ داد اتفاقات خوب دیگری در صنعت فرودگاهی است. این در حالی است که بسیاری از قراردادهای منعقد شده در صنعت هوایی نیازمند آزمایش‌های نظامی است.

وی با اشاره به اینکه مسئله قرارداد  دارای دو بخش است گفت: بخش اول قدم بزرگی است که توسط سازمان فرودگاهی برداشته شده و ریسک آن را قبول کرده و بخش دیگر مسئولیت ما ،دانشگاه‌ها و پذیرش ریسک آن است که از همین تریبون اعلام می‌کنم؛ ما مسئولیت هزینه‌ها و تمامی جوانب آن را بر عهده داریم.

ستاری توضیح داد: شرکت‌های ضامن باید در این طرح‌ها پای کار بیایند و در صورت وقوع رخدادی خسارت‌های آن‌ها را پرداخت کنند زیرا که این یک اقدام جدید در حوزه صنعت هوایی و فرودگاهی کشور است و باید سایر دستگاه‌ها آن را الگوی خود قرار دهند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در گذشته با وجود آن که دارای هواپیماهای بسیار پیچیده و مدرن بودیم، گفت: متأسفانه ایران دانش استفاده، نگهداری و قطعه‌سازی از آن هواپیماها را نداشت ولی هم اکنون ایران با استفاده از نیروهای توانمند و مهندسان داخلی دانش کامل در این صنعت را پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: همکاری با شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنعت هوایی و فرودگاهی می‌تواند زمینه ساز پیشرفت بیشتر و افزایش بومی‌سازی در این بخش باشد.

در معاونت علمی و فناوری برنامه‌ای برای ساخت هواپیما نداریم

ستاری در حاشیه مراسم امضای قرارداد خرید تجهیزات ناوبری از شرکت‌های دانش بنیان داخلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ای برای حمایت از ساخت هواپیما‌های ساخت مسافری دارد یا خیر گفت: پیگیری ساخت هواپیما‌ها مربوط به وزارت راه و شهرسازی است و ما در معاونت علمی و فناوری برنامه‌ای برای اجرا و یا ساخت هواپیما نداریم.

وی تصریح کرد: فعالیت در حوزه هوانوردی غیر نظامی لزوما به معنای ساخت هواپیما نیست بلکه تکنولوژی‌های پیشرفته زیادی در بخش‌های جانبی صنعت هوانوردی غیر نظامی وجود دارد که شرکت‌های دانش بنیان تجارب بسیار خوبی در این حوزه دارند.

انتهای پیام /

ورود شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنعت هوایی و فرودگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار