دبیر هیئت ورزش جانبازان و معلولان استان اصفهان با اشاره به 12 آذر، روز جهانی معلولان گفت: رسیدگی به جانبازان و معلولان معطوف به یک روز نباشد و باید در طول سال تداوم داشته باشد.

محمد صادق پسندیده دبیر هیئت ورزش جانبازان و معلولان استان اصفهان در گفت‌و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: این هیئت با توجه به برنامه‌ای که در حوزه ورزش از طرف فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان تعریف شده، در 17 رشته ورزشی برای آقایان و 8 رشته برای بانوان فعالیت میکند.

وی افزود: هیئت ورزش جابازان و معلولان  این ورزشکاران را در حوزه قهرمانی تربیت می‌کند.

 دبیر هیئت ورزش جانبازان و معلولان استان اصفهان با اشاره به کسب موفقیت در هر کدام از این شته‌ها به معرفی رتبه‌های شاخص پرداخت و گفت: در مسابقات پاراالمپیک که بالاترین رده مسابقات است، در استان اصفهان و در رشته دو و میدانی و در ماده پرتاب نیزه حائزرتبه اول پاراالمپیکی در مسابقات 2004 آتن هستیم.

پسندیده با بیان اینکه آخرین دوره رقابت‌ها، مسابقات پاراآسیایی بود که در جاکارتای اندونزی که با شعار خود باوری و امید برگزار شد، گفت: نمایندگان جانباز و معلول و نابینا و کم‌بینای استان اصفهان توانستند 21 مدال از سهم 136 مدال کاروان ورزشی جانبازان و معلولان کشور کسب کنند.

وی ادامه داد: قهرمانان ورزشی استان  5 مدال طلا، 8 مدال نقره و 8 مدال برنز را از آن خود کردند.

دبیر هیئت ورزش جانبازان و معلولان استان اصفهان در خصوص حوزه مسابقات قهرمانی جانبازان و معلولان تصریح کرد:در حوزه رقایت‌های داخلی که به  مسابقات کشوری و استانی برگزار می‌شود به توفیق مسئولان استانی و هیئت ورزش جانبازان و معلولان تا امسال برگزار و برنامه‌های اعزامی و دعوت به تیم ملی برقرار بوده است.

پسندیده به چند اردوی برگزار شده در رشته های مختلف اشاره کرد و گفت: در رشته‌ی پاراتکواندو دو نماینده و در رشته‌ی تیراندازی یک نماینده به اردوهای تیم ملی دعوت شدند و با برنامه‌‌ریزی‌های این هیئت، امیدواریم در رشته هایی که مسابقات قهرمانی آن برگزار می‌شود، بتوانیم حائز رتبه‌های برتر شویم و ورزشکاران به تیم ملی ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی مختلف در اصفهان بیان داشت: اصفهان افتخار میزبانی سه دوره مسابقات بین‌المللی را به نام خود به ثبت رسانده که مسابقات پایتختی جهان اسلام در رشته‌ی دومیدانی بوده است.

پسندیده ادامه داد: همچنین مسابقات ورزشی شهرهای خواهر خوانده در حوزه تخصصی جانبازان و معلولان در سال‌های 2011 در رشته‌ی تنیس روی میز،تیراندازی و والیبال نشسته و در دوره دوم در سال 2014 و در رشته‌های بسکتبال و والیبال نشسته  برگزار شد.

دبیر هیئت ورزش جانبازان و معلولان استان اصفهان در خصوص عمده مشکل این هیئت عنوان کرد: کمبود اعتبارات و زیر ساخت‌ها از مهم‌ترین مشکلات هیئت جانبازان و معلالان است.

وی افزود: باید بستر مناسب برای افراد جانباز و معلول ایجاد و براساس ظرفیتی که از ورزش جانبازان و معلولان  به جامعه شناساندیم ، زیر ساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

پسندیده عنوان کرد: اولین ورزشگاه مناسب‌سازی شده برای جانباان و معلولان در سال گذشته به بهره برداری رسیده  وتا حدی توانسته مشکلات را برطرف کند.

دبیر هیئت ورزش جانبازان و معلولان استان اصفهان در پایان با اشاره به 12 آذر که روز جهانی جانبازان و معلولان است، اظهار کرد: امیدواریم نه تنها در این روز بلکه مسئولان در طول سال برای برطرف کردن مشکلات این افراد تلاش کرده و هر ساله در روز 12 آذر، گزارش‌هایی از عملکرد خوب خود را در این روز ارائه دهند.

 

انتهای پیام/س

وضعیت هیئت ورزش جانبازان و معلولان استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.