مجوز فعالیت موسسات فرهنگی قرآن و عترت از طریق درگاه واحد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود.

توقف فعالیت هیات رسیدگی و آغاز فرآیند صدور مجوز موسسات فرهنگی قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،شورای توسعه فرهنگ قرآنی، طبق مصوبه جلسه ٤٢ مورخ ٦ آذرماه ١٣٩٧ مقرر شد از این پس فعالیت هیئت رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت متوقف و صدور مجوز موسسات قرآنی به صورت مستقل در نهادهای ذی‌ربط ( وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی ) مانند وضعیت قبل از تشکیل هیات رسیدگی مشترک، صورت پذیرد.

بر این اساس، مجوز فعالیت موسسات فرهنگی قرآن و عترت، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر خواهد شد و این وزارتخانه نسبت به استقرار و فعال‌سازی دبیرخانه و مراحل اجرائی و قانونی لازم در این خصوص اقدام خواهد کرد.

همچنین به منظور ایجاد هماهنگی در ضوابط و آئین نامه های مورد نیاز در این حوزه و یکسان سازی سنجه های مورد نظر و جلوگیری از موازی کاری، کارگروهی که ترکیب و وظایف آن توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی پیشنهاد خواهد شد تشکیل و امور مربوط به هماهنگی و هم افزائی میان دو نهاد را بر عهده خواهد گرفت.

شایان ذکر است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ١٣٧٥ مسئول تاسیس ، نظارت و انحلال موسسات فرهنگی ،هنری و رسانه ای است که موسسات فرهنگی قرآن و عترت نیز بخشی از این مجموعه به شمار می‌رود.

متقاضیان تاسیس موسسات فرهنگی قرآن و عترت می‌توانند پس از راه اندازی درگاه واحد صدور مجوز موسسات فرهنگی و هنری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت درخواست خود جهت تاسیس موسسه فرهنگی قرآن و عترت اقدام نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار