معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت:خراسان جنوبی سومین فرودگاه راهبردی کشور را دارد لذا اصلا قابل قبول نیست که کمترین پروازها را به مرکز کشور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور امروز در جلسه تودیع و معارفه استاندار خراسان جنوبی گفت:خراسان جنوبی سومین فرودگاه راهبردی کشور را دارد لذا اصلا قابل قبول نیست که کمترین پروازها را به مرکز کشور داشته باشد.

وی افزود:  فرودگاه استان خراسان جنوبی می تواند به عنوان دومین قطب حمل کالا و خدمات بعد از فرودگاه پیام تهران باشد.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در ادامه با بیان اینکه تعصب،محبت و ایستادگی پای کشور مردم این خطه غرور آفرین است،افزود: قدرتی در استان خراسان جنوبی است که مظهر مقاومت و ایستادگی است.

جمالی نژاد گفت: در میان قدرت های موجود قدرت اکتسابی مهم است که تلاش و کوشش مسئولان را می طلبد.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود:قدرت های خدادای و قدرت های اکتسابی تنها نمی توانند اقتدار را ایجاد کنند .

وی اظهار کرد:آنچه اقتدای ایران را چهل ساله نگه داشته است قدرت گفتمان است و توانسته دو قدرت دیگر را تکمیل کند.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه پشت میز نشینی در شرایط سخت اقتصادی امروز جوابگو نیست،بیان کرد:امروز کشور به مدیران جهادی که به صورت شبانه روزی کار می کنند نیازمند هستند.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه خدمت در استان خراسان جنوبی نعمت بزرگی است،گفت:با تلاش شبانه روزی و سبقه فرهنگی و عمرانی استان می توان به پیشرفت و توسعه همه جانبه رسید.

وی با بیان اینکه مدیران و استاندار باید از تمام ظرفیت های بهینه استانی استفاده کنند و همه جناح ها باید کمک کنند، گفت:متأسفانه بسیاری از شهردارهای ما برنامه های پنج ساله ندارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور بیان کرد:اولویت بندی در هر استانی باید در اولویت قرلر گیرد و ساده زیستی را در پیشه کار خود قرار دهند.

وی گفت:خلاقیت و نوآوری را پیشه کار خود قرار دهند چرا که دیگر نمی توان با ابزارهای قدیمی مشکلات قرن بیست و یکم را حل کرد پس باید به ابزارهای جدید ورود پیدا کنیم.

جمالی نژاد افزود:خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور همواره نقش مهمی در توسعه علمی داشته است و دارای ظرفیت های کشاورزی و محصولات استراتژیکی چون زعفران و زرشک و رتبه های برتر در کیفیت این محصولات است.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور اظهار کرد:خراسان جنوبی غنی در بحث معادن و دارای رتبه ۴ در تعداد معدن و اقدامات بسیاری در فراورده های معدنی  است و به عنوان عسلویه معدنی شناخته خواهد شد.

وی بیان کرد:ایجاد صنایع تکمیلی و برند سازی و توسعه صادرات غیر نفتی برجسته خواهد شد.

جمالی نژاد گفت:با شناسایی فرصت های اولویت دار و طرح های توجیهی و فراهم کردن زیر ساخت های لازم اهتمام ویژه ای را برای توسعه منطقه خواهیم داشت .

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: باید با تکیه بر استعدادهای بومی در جهت مطالبات مردمی از جمله خطوط هوایی و چگونگی اتصال استان به شبکه راه آهن ریلی کشور و افزایش صادرات محصولات استانی به سوی پیشرفت استان قدم برداریم.

انتهای پیام/غ

باید از همه ظرفیت های بهینه استانی استفاده کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.