مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: در راستای اجرای طرح طاها از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۲۲۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی این استان انجام شده است.

اجرای طرح طاها در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان بیان کرد: طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از خرید و عرضه کالای بدون علامت استاندارد و با کیفیت پایین اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف طرح طاها ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد است، افزود: در راستای اجرای طرح «طاها» از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۲۲۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان همدان صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان همدان بیان کرد: در بازرسی های اولیه به واحدهای صنفی دارای کالاهای فاقد علامت استاندارد، اطلاع رسانی در خصوص قوانین و تذکر برای عودت و عدم تکرار خرید و فروش اجناس فاقد علامت استاندارد داده شده و تعهد کتبی اخذ شده است.

مددی با تاکید بر اینکه مردم باید در هنگام خرید به علامت استاندارد ایران توجه کنند، بیان کرد: مالکان واحدهای صنفی کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری است را باید با نشان استاندارد خریداری و عرضه کنند چراکه در غیر این صورت به عنوان متخلف به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی می شوند.

وی اضافه کرد: سامانه پیامکی سازمان ملی استاندارد این امکان را برای مردم فراهم آورده که از وضعیت اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد محصولات مختلف اطلاع داشته باشند.

مددی افزود: مردم می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها و فرآورده ها به سامانه پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از زمان اعتبار پروانه استاندارد و مشخصات دیگر کالا مطلع شوند.

انتهای پیام/ب

انجام 3 هزار و ۲۲۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.