پس از توافق تجاری آمریکا و چین، بهای جهانی نفت و طلا در معاملات نخستین روز هفته با روند افزایشی همراه بود.

افزایش قیمت نفت و طلا  به تاثیر از توافق تجاری آمریکا و چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته (دوشنبه) به تاثیر از توافق آمریکا و چین مبنی بر توقف 90 روزه جنگ تجاری و همچنین در آستانه برگزاری نشست این هفته سازمان کشورهای صادر کننده  نفت (اوپک) با روند افزایشی همراه بود.

بر این اساس، نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 2 دلار و 73 سنت، معادل 5.4 درصد، به 53 دلار و 63 سنت رسید. بهای نفت خام آمریکا در حالی افزایش یافته است که دولت کانادا، تولیدکنندگان نفت در ایالت آلبرتا را وادار کرده است 8.7 درصد از تولیدات خود را که معادل 325 هزار بشکه در روز است، بکاهد و بخش عمده نفت ایالت آلبرتا کانادا به آمریکا صادر می شود.

همچنین هر بشکه نفت برنت نیز با 2 دلار و 8 سنت معادل 4.8 درصد، 62 دلار و 30 سنت معامله شد.

بهای نفت در حالی روند صعودی خود را در معاملات نخستین روز هفته آغاز کرده است که  دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در حاشیه نشست گروه 20 در آرژانتین اعلام کردند این دو کشور موافقت کرده‌اند به منظور دستیابی به یک توافق تجاری، تا 90 روز آینده از اعمال تعرفه‌های وارداتی بیشتر بر روی محصولات کشور مقابل اجتناب کنند. جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، به شدت بر تجارت جهانی اثر گذاشته است و موجب نگرانی شدید اقتصادی شده است.

همچنین معامله گران بازار نفت چشم به نشست سازمان کشورهای تولید کننده نفت با اعضای غیر اوپکی از جمله روسیه  که روز 6 دسامبر برگزار می شود، دارند. انتظار می رود در این نشست در خصوص کاهش حجم تولید تصمیم گیری شود.

در حال حاضر، هیچ اعلامیه رسمی در مورد کاهش عرضه منتشر نشده است.

در همین حال، هر اونس طلای اسپات به تاثیر از توافق چین و آمریکا برای اجتناب از اعمال تعرفه های جدید تا 90 روز و همچنین کاهش ارزش دلار در سبد ارزی، 0.3 درصد رشد داشت و به 1225 دلار و 67 سنت رسید.

بهای سایر فلزات گرانبها همچون پلاتین، نقره و پالادیوم نیز افزایش یافت.

انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار