به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، به نقل ازروابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی عطاپور معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در این مدت پس از دریافت تعداد ۷۵ فقره شکایت و گزارش مردمی در بخش خدمات فروش و پس از فروش آسانسور و رسیدگی به آنها برای ۱۶ مورد پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با عناوین تقلب در کسب، عدم ایفای تعهد در قبال مصرف کننده و گرانفروشی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
وی ادامه داد: همه موارد شکایات توسط کارشناسان و بازرسان معاونت بررسی و ضمن تشکیل پرونده برای متخلفین، ۲۲ فقره شکایت نیز پس از دعوت از طرفین و بررسی کارشناسی موضوع منجر به رضایت شاکی و مختومه شدن پروندهها گردید که نزدیک به ۵ میلیارد ریال در حق شاکیان عودت و احقاق حق شده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در ۸ ماهه امسال به بیش از ۳۰ مورد استعلام در خصوص صدور پروانه یا تمدید آن برای شرکتهای آسانسور جهت طراحی و مونتاژ پاسخ داده شد.
وی از عزم جدی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای برخورد با تخلفات حوزه خدمات پس از فروش خبر داد و گفت: شهروندان میتوانند در این خصوص هرگونه گزارش و شکایت احتمالی خود را از طریق ستاد خبری ۱۲۴ اطلاع داده و یا بصورت حضوری به معاونت نظارت و بازرسی سازمان مستقر در تبریز، بلوار ۲۹ بهمن، روبروی خیابان جام جم اعلام کنند.
انتهای پیام/ش