مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: برای افزایش دقت پیش بینی وقوع طوفان، سامانه راداری را درخواست کرده ایم تا دقت تحلیل‌های جوی بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی گلستان در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته با موضوع هواشناسی کشاورزی، افزایش درآمد، کاهش خسارت و زحمت گفت: یکی از وظایف ما پایش مستمر وضعیت جوی است و برای افزایش دقت تحلیل، بیش از ۱۰۰ پایگاه جمع آوری اطلاعات در سطح استان وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی از این ایستگاه‌ها به صورت هوشمند اطلاعات را برای ما ارسال می‌کند وبا وجود این امکانات، توانایی پیش بینی میان مدت و بلند مدت هم برای ما فراهم می‌شود.

نوربخش داداشی افزود: برای افزایش دقت پیش بینی‌ها خصوصا در مورد وقوع طوفان، سامانه راداری را درخواست کرده ایم که اگر بتوانیم آن را در استان مستقر کنیم دقت تحلیل‌های جوی بسیار بیشتر خواهد شد.

وی گفت: طبق جداول آماری ما تعداد روز‌های یخ بندان، کاهش و روز‌های گرم افزایش داشته است.

محمدرضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان نیز گفت: این اطلاعات هواشناسی به صورت فوری به کارشناسان ما انتقال داده می‌شود و آن‌ها این اخبار را در اختیار دهیاری‌ها و کشاورزان قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: برخی از کشاورزان که نتوانسته اند این اخبار را به دست آورند، نا آگاه نمانند.

انتهای پیام/م
 

دقت تحلیل‌های جوی با سامانه راداری هواشناسی بیشتر می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.