مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: متاسفانه در این استان وقف‌های قرآنی بسیار اندک است و باید واقفان خیراندیش در این حوزه ورود کنند.

غنی سازی موقوفات قرآنی در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجتبی جمالی‌سلطان، مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به ثبت وقف‌های جدید در حوزه امور قرآنی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در امور قرآنی وقف‌های زیادی در استان وجود ندارد که می‌طلبد واقفان خیراندیش در این زمینه ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین موقوفات استان در حوزه عزاداری سیدالشهدا(ع) و خیرات و مبرات است اما موقوفات قرآنی بسیار اندک و با درآمد پایین است.

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه هر سال برای مخارج قرآنی اعم از برگزاری مسابقات و محافل قرآنی مجبور هستیم از منابع دولتی تامین کنیم، گفت: برخی از استانها نظیر کرمانشاه از لحاظ موقوفات قرآنی بسیار غنی هستند و امیدواریم در استان نیز شاهد این مسئله باشیم.

جمالی با بیان اینکه موسسات قرآنی نظیر جامعة‌القرآن نیاز به موقوفات قرآنی و مساعدت دارند،  خاطرنشان کرد:‌ از طریق ارائه پیشنهاد و مشاوره به افراد متمکن، همواره تلاش کرده‌ایم وقف‌ در حوزه قرآنی بیشتر صورت گیرد.

وی به فرهنگسازی در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از توصیه‌هایی که پیامبر اکرم(ص) پیوند با اهل بیت(ع) و قرآن است، ما شیعیان به وقف برای اهل بیت(ع) توجه بسیاری داشته‌ایم که می‌طلبد در زمینه وقف قرآنی بیشتر کار کنیم.

انتهای پیام/ب

موقوفات قرآنی در همدان بسیار اندک است

 

برچسب ها: اوقاف ، خیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.