سرپرست استانداری تهران گفت: از سال ۹۰ تا ۹۵ سالانه حدود ۲۱۶ هزار نفر به جمعیت تهران افزوده شده است.

سالانه ۲۱۶ هزار نفر به جمعیت تهران افزوده می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شکراله حسن بیگی سرپرست استانداری تهران در جلسه شورای راهبردی استان تهران که امروز (یکشنبه یازدهم آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: بیکاری و خشکسالی از دغدغه‌های مهاجرت به شهر‌هاست، چراکه جمعیت به دلیل کمبود آب به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید یک برنامه ریزی دقیقی برای مهاجرت و موضوع جمعیت در پیش داشته باشیم، افزود: این شورا باید راهبردی شود.

حسن بیگی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران موضوع جمعیت است، گفت: جمعیت از دیدگاه ما دو نوع است، جمعیت جوان و با کیفیت که برای کشور سرمایه است و نه هزینه بر و دیگری جمعیت پیر است که به عنوان یکی از معضلات و دغدغه‌های کشور محسوب می‌شود و این موضوع در استان‌ها متفاوت است.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ تا ۷۰ درصد جمعیت برخی از استان‌ها پیر هستند، به عنوان مثال شهرستان تفرش در استان مرکزی به عنوان شهرستان پیر مطرح شده است، چراکه جمعیت جوان این منطقه برای کسب درآمد به مناطق دیگر کوچ کرده اند و افرادی که در آنجا ساکن هستند، سن متوسط به بالا دارند.

سرپرست استانداری تهران تصریح کرد: برخی از شهرستان‌های کشور مهاجرت پذیر هستند که این موضوع باعث شده جمعیت آن‌ها جوان باشد، لذا نباید اجازه دهیم که مهاجرپذیری در برخی از شهرستان‌ها روی دهد و باید برای حل این معضل فکری کنیم.

وی ادامه داد: کار حساسی در پیش داریم، باید به جمعیت نگاه پویاتری داشته باشیم و در جلسات راهبردی جمعیت از اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان استفاده کنیم تا بحث‌های علمی در مورد جمعیت ارائه شود.

سرپرست استانداری تهران گفت: طی سال‌های ۹۰ تا ۹۵، سالانه حدود ۲۱۶ هزار نفر به جمعیت تهران افزوده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار