حدود ۱۶ میلیون پرونده سالانه در محاکم قضایی به وسیله ۱۰ هزار قاضی در کشور رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، الفت معاون پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضا امروز در نشست شورای قضایی استان گیلان با اشاره به رسیدگی سالانه حدود ۱۶ میلیون پرونده در محاکم قضایی کشور، گستردگی و تعدد این پرونده‌ها را مانع از ایجاد فرصت برای ایفای نقش نظارتی و مدیریتی قوه قضایی دانست و اعلام کرد: رسیدگی به این تعداد پرونده را فقط ۱۰ هزار قاضی انجام می‌دهند.

وی تحقق عدالت قضایی در روند رسیدگی به پرونده‌ها را از اولویت‌های دستگاه قضا دانست و افزود: این کار مهم با اقدامات پیشگیرانه و بهره گیری از آموزش‌های نوین و تعامل جمعی امکان پذیر می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضا، ضرورت آموزش مستمر ضابطان خاص دستگاه قضا و آگاهی بخشی روزافزون قضات برای افزایش بهره وری و دقت در صدور احکام را مهم دانست و افزود: در حال حاضر بخش قابل توجهی از فعالیت‌های زندگی از طریق فضای مجازی انجام می‌شود که آسیب‌ها و مخاطرات خاص خود را دارد که آگاهی بخشی در این خصوص و جلوگیری از جرایم حوزه با آگاهی بخشی و کارکرد‌های فرهنگی میسر می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان هم به شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی استان اشاره کرد و گفت:: تنوع مواهب طبیعی شامل جنگل، مرتع، ساحل و رودخانه‌ها رسالت دستگاه قضا را برای حفاظت از انفال الهی و محیط زیست استان می‌کند.

انتهای پیام/ف

حدود ۱۶ میلیون پرونده سالانه  رسیدگی می‌شود

برچسب ها: دادگستری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.