ابوالفضل زرویی نصرآباد به عنوان یکی از چهره‌های درخشان ادبیات جدا از طنزنویسی، یک شاعر بسیار خوب بود.

جای خالی زرویی نصرآباد به راحتی پر نمی‌شودعلی داوودی، شاعر و مدیر دفتر شعر حوزه هنری  در گفتگو با خبرنگار  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ابوالفضل زرویی نصرآباد گفت: او یکی از چهره‌های درخشان ادبیات بود که جدا از گونه طنز، یک شاعر بسیار خوب بود و در طنز هم شیوه‌ی خاص خودش را داشت. ایجاد صمیمیت زیاد میان متن و نثر ادبی با مخاطب شیوه خاص زرویی نصرآباد به شمار می‌آید. جدای از این هم در اخلاق انسانی بسیار متواضع، عالم و فاضل بود که در زمینه‌های مختلف از شعر و پژوهش گرفته تا نثر آثار خوبی داشت.

وی افزود: او در بسیاری از مجلات و روزنامه‌ها برای عموم خوانندگان قلم می‌زند و طنزهایی می‌نوشت که مخاطبش طنزسرا‌ها هستند و بیشتر درسنامه بود. پایه گذاری یک دفتر مستقل، متمایز و تخصصی برای طنز در حوزه هنری از کار‌هایی بود که ابوالفضل زرویی نصرآباد انجام داد.

این شاعر با اشاره به اینکه زرویی نصرآباد مسئولیت سرویس طنز چندین روزنامه و مجله را برعهده داشت، بیان کرد: او با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی در حوزه طنز آن هم طنز عالی و فاخر کار کرد. نگاهی ادیبانه و فنی به طنز داشت و آثاری خلق می‌کرد که در جهت تربیت جامعه بود. می‌بینیم در کتاب «دو کلمه حرف حساب» خلاقیات را در جامعه تحلیل کرد و عوض شدن رویکرد‌ها و نگاهش به جامعه نگاه غنیمتی است. در کنار طنز نویسی، کتاب جدی هم می‌نوشت و کتابی درباره حضرت ابوالفضل (ع) از جمله آثار ویژه او است که برنده جایزه‌ای ادبی در آفریقا شد.

مدیر دفتر شعر حوزه هنری در پایان گفت: ابوالفضل زرویی نصرآباد، در کنار شاعری یک معلم و انسان بافضیلت و با اخلاقی بود که به راحتی جای امثال ایشان پر نمی شود. سال‌ها و دهه‌ها زمان می‌برد انسانی مانند او تربیت شود که در خدمت ادبیات، شعر و فرهنگ باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، شعر طنز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.