رئیس سازمان فضای مجازی سراج با بیان اینکه دولت به تدابیر رهبری در لایه های مختلف فضای مجازی توجه نکرده است، گفت: متاسفانه در بحث لایه های سرویس و خدمات و زیر ساخت ها ضعیف هستیم.

دولت به تدابیر رهبری در فضای مجازی توجه نکرد/ در بحث زیر ساخت ها ضعیف هستیمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  منصورامینی  رئیس سازمان فضای مجازی سراج دراجلاسیه فضای مجازی  کنگره  دوهزار شهید خراسان جنوبی گفت: امروز دنیا در آستانه یک انقلاب سایبری قرار دارد و فضازی مجازی از لایه های مختلفی تشکیل شده که می توان از جهات مختلف به آن نگاه کرد.

وی با بیان اینکه ما انقلاب صنعتی، کشاورزی و اطلاعاتی را پشت سر گذاشتیم بیان کرد: امروز به واسطه فضای مجازی و انقلاب سایبری جهان به سمتی می رود که در کمتر از ۲۰ سال آینده حواس پنجگانه انسان در دنیای مجازی به طورکامل شبیه سازی  می شود.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج با بیان اینکه باید افق آینده را شناخت و بدانیم که تکنولوژی  ما را به چه سمتی می برد افزود: باید تا جایی که می توانیم در برابر هجمه های دشمن مقاومت کنیم  و برای رسیدن به تمدن اسلامی از فرصت ها نهایت استفاده را ببریم.

امینی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز کشور ما در ابتدایی ترین چیزها همچون شبکه اجتماعی در فضای مجازی با مشکل روبه رو است افزود: این آسیب بسیار بزرگی است که با آن روبه رو  هستیم لذا در عرصه جنگ نرم دشمن خاکریزها را خراب کرده و وارد منازل ما شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت سابق و فعلی به تدابیر رهبری در لایه های مختلف فضای مجازی اهمیت نداده است،  ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیداری که با مسئولان حوزه فضای مجازی داشتند تاکید کردند که ورود به فضا مجازی باید هوشمندانه و به صورت تهاجمی و دفاعی باشد  بنابراین هرچه حضور جوانان انقلابی ما در این عرصه کم رنگ تر باشد دشمن بیشتر فعالیت می کند.

امینی با بیان اینکه با شعار و حرف کاری پیش نمی‌رود، گفت: متأسفانه وزیر ارتباطات از روزی که بر سر کار آمد به تدابیر رهبری توجه نکرده و به سمت بومی‌سازی نرفته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در  فضای مجازی در بحث لایه های سرویس و خدمات و زیر ساخت ها ضعیف هستیم و این امر بسیار خطر ناک است  که نیازمند همت بیشتر و پای کار آمدن مسئولین دولت و ارتباطات است.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج بیان کرد: رهبری در فضای مجازی مهمترین مسئله را تولید محتوا عنوان می کنند لذا باید در حوزه نرم افزار تلاش کنیم و البته تا زمانی که دولت وارد کار نشود این امر محقق نخواهد شد.

امینی تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم در بازی دشمن قرار نگیریم و بر او غلبه کنیم باید تولید محتوا  داشته باشیم و ایجابی کار کنیم  در جنگ نرم باید عملکرد دشمن را کنار بگذاریم  و کار جهبه ای، هم افزا شدن و آتش به اختیار بودن را فراموش نکنیم.

وی  با بیان اینکه اگر می خواهید در فضا مجازی سیم خاردار عبور کنید باید  اول از سیم خار دار نفس عبور کنید، افزود: گنجینه شهدا، آزادگان و جانبازان بهترین موارد در تولید محتوا است که اگر از این بعد وارد فضای مجازی شویم حتما سبک زندگی تغییر خواهد کرد و دشمن نابود می شود.

انتهای پیام/س

سفر رئیس سازمان فضای مجازی سراج به بیرجند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار