فرحناکیان گفت: حدود پنج درصد از ظرفیت نیروگاهی تولید برق مستعد بازنشستگی هستند و به محض اینکه بتوانیم ظرفیت‌های جدید کافی در شبکه برق ایجاد کنیم آن‌ها را بازنشسته خواهیم کرد.

رشد شدید مصرف برق مانع بازنشستگی نیروگاه‌های فرسوده شده استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از پاون؛ محمدعلی فرحناکیان مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر تولید برق وزارت نیرو در خصوص بازنشستگی نیروگاه‌های فرسوده کشور، گفت: به هر حال در کشور ما نیروگاه‌های وجود دارند که دارای تکنولوژی‌های قدیمی هستند و بیش از ۳۰۰ هزار ساعت تاکنون فعالیت کاری داشته‌اند و همچنان نیز مشغول به کار هستند که به دلیل افزایش رشد مصرف سالیانه برق نتوانسته‌ایم براساس برنامه در نظر گرفته آن‌ها را بازنشسته کنیم و همچنان از این واحد‌ها استفاده می‌کنیم که این امر باعث شده است تا متوسط راندمان تولید برق ما مقداری کاهش پیدا کند. البته در شرایط فعلی جدید کشور با راندمان‌های خوبی در حال ساخت است.


بیشتر بخوانید: ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو به ۶۶۰ مگاوات رسید


وی ابراز کرد: واحد‌های فرسوده علاوه بر اینکه راندمان آنها نسبت به سوخت مصرفی کم است، سرپا نگه داشتن آنها هزینه زیادی در بردارد؛ بنابراین در شرایط عادی اقتصادی بایستی این واحد‌ها را بازنشسته کنیم.

فرحناکیان تصریح کرد: منتها به واسطه رشد شدید مصرفی که طی چند دهه اخیر در کشور رخ داده است و ما به طور متوسط در طی سه دهه اخیر به طور متوسط بیش از ۵.۵ درصد چه در حداکثر ظرفیت تولید مورد نیاز و چه در بخش انرژی رشد داشته‌ایم، بنابراین نتوانسته‌ایم آنگونه که می‌خواهیم بتوانیم نیروگاه‌های فرسوده را بازنشسته کنیم.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر تولید برق وزارت نیرو با تأکید بر اینکه حدود پنج درصد از ظرفیت نیروگاهی مستعد بازنشستگی هستند، گفت: تاکنون تعداد محدودی از واحد‌ها بازنشسته شده‌اند و مابقی آنها برنامه بازنشستگی دارند که به محض اینکه بتوانیم ظرفیت‌های جدید کافی در شبکه برق ایجاد کنیم آن‌ها را بازنشسته خواهیم کرد.

انتهای پیام/

پنج درصد از ظرفیت نیروگاهی مستعد بازنشستگی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار