برنامه‌های ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از ۱۸ تا ۲۴ آذرماه به شکل ویژه برگزار می‌شود.

برنامه‌های هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تشریح شدبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسمی که با هدف تشریح برنامه های هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، عباس سلیمی معاون فرهنگی امور زائران آستان ضمن بیان مختصر برنامه‌های آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: برنامه‌های ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از ۱۸ تا ۲۴ آذرماه به شکل ویژه در این آستان برگزار می‌شود. یکی از برنامه های ما،  دیدار روحانیون شهرستان ری با تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) است. همچنین در شب ولادت حضرت، خادمان در صحن‌ها حضور پیدا می‌کنند و آیین تعویض پرچم برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به خدمت‌رسانی خادمان در هفته ولادت حضرت سیدالکریم (ع) تاکید کرد: در روز ولادت آن حضرت بازدید از موزه و کتابخانه آستان برای مردم رایگان خواهد بود.

سلیمی یادآور شد: در ادامه برنامه‌های این هفته، دارالشفای کوثر تا روز پنجشنبه برابر با ولادت امام حسن عسکری (ع) برای مراجعان ویزیت رایگان خواهد داشت و در همان روز مراسم غبارروبی و گل افشانی قبور شهدا را برگزار خواهیم کرد. ادای احترام به خانواده‌های شهدا نیز از دیگر برنامه هاست. همچنین در این ایام حجج اسلام عالی، رفیعی و ماندگاری برای زائران به سخنرانی خواهند پرداخت و ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام مدیحه‌سرایی می‌کنند.

همچنین، هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار شهرستان ری بیان کرد: در کنار برنامه‌های متنوعی که آستان دارد ما سعی کردیم با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی شهرری، هفته فرهنگی ری را همزمان با ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پایه گذاری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تمرکز اصلی ما بر شناساندن سیره حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است، ادامه داد: شروع هفته فرهنگی ری از امسال است و ان شاءالله در سال‌های آینده با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستان ری بتوانیم این منطقه را بیش از پیش معرفی کنیم.

فرماندار شهرستان ری تأکید کرد: امیدواریم امسال بتوانیم در گسترش فرهنگ و معارف حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام گام‌های بیشتر و بهتری را برداریم و کار‌های منسجم فرهنگی را با همکاری همه نهاد‌ها به ویژه شهرداری تهران در هفته فرهنگی شهر ری انجام دهیم.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.