سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در سطح استان نیاز است تا اجرای برنامه‌های کتابخوانی در اردبیل توسعه و گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،شهریار شیری آراسته، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل صبح امروز در نشست معرفی کتاب و بلندخوانی کتاب‌های ماه اظهار داشت: برگزاری چنین برنامه‌هایی در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی موثر بوده و انتظار می‌رود در زمینه توسعه و اجرای چنین برنامه‌هایی در سطح استان اقدامات و فعالیت‌ها توسعه و گسترش یابد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح استان بیان کرد: نهادهای متولی در حوزه مطالعه باید در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه اهتمام لازم را به عمل آورند به ویژه این مهم در بین کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و ضروری است تا در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با اشاره به توصیه ائمه معصومین(ع) در زمینه فراگیری دانش‌های مختلف افزود: مانوس بودن با کتاب‌ها سبب آرامش روحی و روانی در انسان می‌شود و هیچ لذتی با لذت خواندن کتاب برابری نمی‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از استقبال بینظیر خانواده‌ها و کودکان از این برنامه گفت: نهادینه کردن مطالعه در جامعه باید از دوران کودکی آغاز شود و خانواده‌ها در تربیت نسل کتابخوان و آگاه در جامعه نقش مهمی دارند.

رباب عزیزخانی با بیان اینکه توسعه همه جانبه جامعه، نیازمند افزایش علم و آگاهی در توده‌های مردم است، تصریح کرد: تربیت انسان‌های فرهیخته و آگاه نقش مهمی را در آبادانی کشور ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه

 

برچسب ها: مطالعه ، کتاب ، کتابخوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.