رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۷۰۰ و خرده فروشی ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان است.

آخرین تحولات بازار مرغ/ قیمت به ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان رسیدمهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۱۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۷۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۰ هزار و ۵۰۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۰ هزار و ۷۰۰ و خرده فروشی ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۰ هزار و ۶۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان است.

یوسف‌خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۰ هزار، سینه بدون کتف ۲۱ هزار و فیله مرغ ۲۳ هزار تومان است.


بیشتر بخوانید: زیان 500میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه در نیمه نخست سال/نرخ هر قطعه جوجه 2هزار و 500تومان


رئیس اتحادیه پرنده و ماهی کاهش جوجه ریزی و تولید را دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به وضعیت کنونی عرضه پیش‌بینی می‌شود که روند افزایشی قیمت مرغ همچنان در بازار ادامه یابد.

وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۷ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: اگرچه مصرف کنندگان نسبت به قیمت کنونی مرغ گلایه‌هایی دارند، اما به سبب افزایش قیمت تمام شده، مرغدار در فروش هر کیلو مرغ حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان سود می‌برد.

یوسف‌خانی با اشاره به اینکه تقاضا برای خرید مرغ در بازار تعریف چندانی ندارد، بیان کرد: با توجه به کاهش تولید و عرضه به کشتارگاه ها، در شرایط فعلی ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ موجب می‌شد که قیمت به بیش از ۲۰ هزار تومان برای مصرف کننده در خرده فروشی‌ها برسد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در پایان با انتقاد از قیمت مصوب ۹۸۰۰ تومانی مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، اعلام نرخ ۹۸۰۰ تومانی برای هر کیلو مرغ غیرکارشناسی است.

انتهای پیام/

روند افزایش قیمت مرغ در بازار ادامه خواهد داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۱۴:۰۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
علی برکت ا... اینطور افسارگسیخته قیمت مرغ داره میره بالا و کسی هم نظارتی نداره
آخرین اخبار