معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی:

در ۸ ماه نخست سال جاری ۵۰۰ هزار نفر به مستمری‌بگیران اضافه شد‌/بیمه توانبخشی یک مطالبه حیاتی است

نحوی نژاد گفت:بیمه توانبخشی امروز یک مطالبه بسیار حیاتی و ضروری است.

امروزه بیمه یک مسئله بسیار حیاتی استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در نشست تخصصی فرصت‌ها و چالش‌های اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از محورهای اساسی فعالیت ما در سال جاری و در هفته معلولان پیگیری اجرایی شدن قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است.

وی افزود: در دهه ۸۰ و در مقطعی بودجه بهزیستی تا ۳۰۰ درصد افزایش یافت؛ اما عملا شاهد بودیم که ۱۰۰۰ نفر مستمری بگیر به مستمری بگیران سازمان بهزیستی اضافه شد و کارهای اساسی در ساختار این سازمان انجام نشد.

وی با بیان اینکه علی رغم مشکلات مالی و ارزی آن چیزی که دولت فعلی را متمایز می کند انجام زیرساخت‌هاست، بیان کرد: از اول انقلاب که سازمان بهزیستی پا به عرصه گذاشت تا ابتدای سال ۹۷، ۳۲۰ هزار نفر مستمری بگیر در حوزه توانبخشی داشتیم. در ۸ ماه نخست سال جاری ۵۰۰ هزار نفر به مستمری بگیران اضافه شد‌.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی تاکید کرد: تمامی این اقدامات نشان دهنده آن است که دولت و مجلس به دنبال ایجاد زیرساخت و شناسایی افراد با شرایط ویژه و نیازمند خاص در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه آزمون وسع در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد که وضعیت مالی افراد را بررسی می کند، افزود: به نظر می رسد در خصوص افراد دارای معلولیت این آزمون جوابگو نیست؛ چرا که ملاک و معیار فقیر نبودن، معلولیت نیست.

نحوی نژاد افزود: بیمه توانبخشی امروز یک مطالبه بسیار حیاتی و ضروری است.

وی گفت: حمایت های بیمه ای که در سطح جوامع وجود دارد ،تنها حمایت‌های بهداشتی و درمانی نیستند و حمایت‌های اجتماعی را هم شامل می شوند.

نحوی نژاد با اشاره به اینکه ما عملا در اشتغال افراد دارای معلولیت علی رغم تمام فعالیت‌ها موفقیت چندانی نداشتیم، گفت: در هر گروهی از معلولان روحیه یاس و ناامیدی را می‌بینم و بایستی به نشاط جمعی جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: همه از شرایط دولت آگاه هستیم، سعی بر این است که بتوانیم تحولی در زندگی معلولین در بخش معیشتی، حق پرستاری و مراقبین خانگی در سال ۹۸ را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار