فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد ازدسگيری یک سارق حرفه ای منزل و کشف چند فقره سرقت خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "محمدرضا خدادوست"فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباداظهار داشت : در پي وقوع چندین مورد سرقت منزل درشهرستان نجف آباد ، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت .

وي افزود: ماموران پليس آگاهي با انجام يك سري اقدامات تخصصی و بررسي صحنه ي هاي سرقت، سارق منازل راشناسايي و طي هماهنگي با مقام قضائي در يك عمليات غافلگيرانه دستگيركردند .

اين مقام انتظامي تصريح كرد: متهم دستگير شده دربازجويي هاي پليس به چندین فقره سرقت منزل در شهرستان نجف آباد اعتراف کرد.

فرمانده انتظامي شهرستان نجف آباد در پايان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و به شهروندان توصيه کرد: از نگهداري وجوه نقد و طلا و جواهر در منزل بپرهيزيد و همچنين از ايمن بودن منزل خود در مقابل سرقت با استفاده از درب هاي ضد سرقت قفل مناسب و حفاظ ديوار خانه مطمئن باشید و در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله با سامانه 110 تماس بگيريد.

 

انتهای پیام/م 

 

دستگیری سارق منزل در نجف آباد

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قفل ضد دیلم
۲۰:۴۸ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
اصلا برای سارقین مهم نیست جایی که با انگیزه سرقت واردش میشن دوربین داشته باشه یا نه. دوربین فقط برای پلیس مهمه که اگر سارقین ماسک نزده باشند و صورتشون قابل تشخیص باشه و قبلا هم در بانک اطلاعاتی پلیس ذخیره شده باشه و هنوز هم در آدرسی که پلیس ازشون داره باشند، برای دستگیریشون اقدام کنه که طبیعتا برای پلیس بسیار خوبه چون آمار کشفیات پلیس بالا میره در حالیکه با توجه باینکه مردم روشهای سرقت را نمیشناسند، به اشتباه تصور میکنند حفاظ یا دربهایی که فلزی هستند و تحت عنوان ضد سرقت فروخته میشوند مانع ورود سارقین میشوند در حالیکه سارقین اصلا به جنس درب کار ندارند و فقط قفل نصب شده روی دربها را باز، هک یا تخریب میکنند.

پس فقط قفل درب باید ضد دیلم باشه به صورتیکه نه تنها ورود سارقین را از طریق روشهای رایج مثل باز کردن قفل از طریق شاه کلید، هک و توپی زنی غیر ممکن کنه بلکه تخریب قفل از طریق دیلم زنی را هم غیر ممکن کنه که دیگه هیچ دزدی نتونه از درب وارد بشه، حتی اگر درب ورودی، یک درب چوبی معمولی باشه.

پس برای اطمینان از این موضوع که آیا اون قفلی که فروشنده تحت عنوان ضد سرقت یا ضد دیلم معرفی میکنه واقعا تمام روشهای ورود سارقین را غیر ممکن میکنه، باید ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت ارائه کنه تا اطمینان پیدا کنید که قفل، درب، حفاظ، گاوصندوق یا .... واقعا ضد سرقته و فروشنده سعی نمیکنه با بزرگ کردن یک ویژگی اون کالا ، توجه شما را از باقی ویژگیهایی که باید در مقابل سارقین داشته باشه منحرف کنه.

نکته بعدی پیشگیری ورود سارقین از بالکن و پنجره ها است که تنها روش قابل اطمینان نصب حفاظی است که نه تنها امکان فاصله انداختن بین میله ها یا شکستن از نقاط جوش را با جک و دیلم نداشته باشه بلکه قابل بریدن با قیچی آهنبر هم نباشه