غلامی گفت: برنامه‌های اجرایی آمایش دانشگاهی درحال تدوین است و مراکز کوچک آموزشی تعطیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بحث آمایش دانشگاهی و تدوین برنامه‌های مختلف برای پیشبرد درست آن از جمله برنامه‌هایی است که بار‌ها از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته‌اند؛ برای پیشبرد اهداف آموزشی و برنامه ریزی درست باید اهداف اساسی در بحث آمایش دانشگاهی تنظیم شوند تا دانشگاه‌ها و مراکز علمی بر اساس آن حرکت کنند؛ برنامه آمایش دانشگاهی سبب می‌شود تا دانشگاه های کشور تکانی بخورند، جان تازه‌ای بگیرند و جلوی فعالیت غیر قانونی آنها گرفته شود.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بحث آمایش دانشگاهی اظهار کرد: در حال حاضر کار بر روی آمایش دانشگاهی را شروع کرده‌ایم و این موضوع در حال انجام است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه فعالیت‌های سامان دهی آمایش دانشگاهی آغاز شده است، گفت: هم بحث آمایش و هم ساماندهی برنامه‌های نظری و مطالعاتی آن اکنون آغاز شده و در حال تدوین بخش سخت کار  یعنی طراحی  برنامه‌های اجرایی هستیم.

وی درباره برنامه‌های مختلفی که در بحث آمایش دانشگاهی وجود دارد، اظهار کرد: در این بخش برنامه‌های مختلفی مانند بسته شدن مراکز و دانشکده‌های کوچک دیده شده است.

غلامی ادامه داد: همچنین ادغام و تجمیع دانشگاه‌های مختلف هم جزئی از اهداف برنامه آمایش دانشگاهی است.

تعطیلی مراکز دانشگاهی  وابسته به دستگاه‌های اجرایی بر اساس برنامه آمایش دانشگاهی

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اینکه تمام سازمان‌های متولی باید در بحث آمایش دانشگاهی وارد عمل شوند، گفت: نهاد‌های مختلف آموزشی و همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی باید در این برنامه با وزارت علوم همکاری داشته باشند و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در گذشته طبق بحث آمایش دانشگاهی کار‌هایی انجام گرفته بوده است، اظهار کرد:تعطیلی واحد‌های مربوط به دستگاه‌های اجرایی دانشگاه علمی کاربردی و ممنوعیت فعالیت دانشکده‌های وابسته به نهاد‌های مختلف از جمله برنامه‌هایی بوده که در راستای بحث آمایش دانشگاهی انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
خانه از پای بست ویران است.تمام دانشگاه هایی که بدون داشتن یک عضو هیات علمی دانشجو می گیرند تعطیل کنید نیازی به آمایش ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
وزیر علوم از معدود مسولینی هستند که بدون حاشیه دارند درست و منطقی کار می کنند
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۰۹:۴۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
راستی از سهمیه کلان رشته های پزشکی فرزندانتان چه خبر؟
آخرین اخبار