مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد از فعال شدن سامانه بازیابی گاز‌های قابل اشتعال در شرکت پتروشیمی مهاباد خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مجیدی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد گفت: سامانه بازیابی گاز‌های ارسالی به فِلر (مشعل) برای بازیابی گاز‌های قابل اشتعال و استفاده مجدد از آن‌ها به عنوان سوخت در پتروشیمی این شهرستان فعال شد.

وی افزود: پتروشیمی مهاباد در راستای مدیریت انرژی و کاهش آلاینده‌های حاصل از مصرف سوخت گاز طبیعی برای تولید بخار، استفاده از گاز‌های اضافی واحد که تاکنون در مشعل مجتمع سوزانده می‌شد را به عنوان سوخت بویلر‌های تولید بخار دردستور کار قرار داده است.

 مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد اضافه کرد: پس از بررسی‌های فنی، تزریق گاز‌های اضافی به بویلر‌های واحد بخار با موفقیت انجام شد و با اجراشدن این طرح علاوه بر صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی و همچنین کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، میزان گاز‌های ارسالی به فلر (مشعل) مجتمع نیز کاهش چشمگیری داشته است.

مجیدی گفت: با استفاده از این سامانه گاز‌هایی که تاکنون سوزانده می‌شد، به عنوان خوراک به سیستم‌های دیگر فرستاده می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش هزینه‌های سوخت مصرفی، کاهش شعله آشکار، کاهش مصرف و هزینه تأسیسات مرتبط با سیستم فلرینگ، کاهش نور و صوت، کاهش مصرف بخار و مصرف گاز پرچ، طول عمر نوک آتش خان فلر و امکان کسب درآمد از دیگر مزایای سیستم بازیابی گاز‌های قابل اشتعال است.

مجتمع پتروشیمی مهاباد سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و ۳۰ هزار تن بوتن یک را تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌کند.

در نیمه نخست امسال ۱۳۰ هزار تن محصول در پتروشیمی مهاباد تولید شده که از این مقدار ۱۱۵ هزار تن به ارزش ۱۲۸ میلیون دلار صادر و مابقی روانه بازار‌های داخلی شده است.

انتهای پیام/ج

گاز‌های قابل اشتعال در پتروشیمی مهاباد بازیابی می شود

برچسب ها: پتروشیمی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.