مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اخیرا در برخی از استان‌های کشور که با کمبود آب مواجه هستند؛ از آب باران برای آبیاری گلخانه‌ها استفاده شد.

روان آب ها به دریاچه ارومیه نمی رسدعلی مریدی مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جمع آوری روان آب‌ها برای احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: سدسازی‌هایی که در گذشته بر روی دریاچه ارومیه صورت گرفت به دلیل کنترل روان آب ها بود.

وی افزود: یکی از دلایل خشکی دریاچه ارومیه در کنار مصرف آب‌های زیرزمینی موضوع رها سازی حق آبه دریاچه  بود.


بیشتر بخوانید: ارومیه به حق آبه‌اش رسید/ رهاسازی آب سد بوکان به سمت دریاچه ارومیه


مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: رهاسازی آب‌ها باید زمانی صورت گیرد که کشاورزی در آن مقطع انجام نشود.

وی  با بیان اینکه رهاسازی آب باید به صورت سیلابی باشد تا به دریاچه برسد؛ گفت: دلیل عمده خشکی بسیاری از تالاب‌ها رها سازی آب‌ها در مناطق پایین دست‌ است که باعث شده که آب در این مناطق برداشت شود و به دریاچه و تالاب‌ها نرسد.

مریدی با اشاره به اینکه مدیریت منابع روان آب های سطحی و جمع آوری آب باران در دولت و سازمان محیط زیست مطرح شده است، اظهار کرد: با جمع آوری این آب‌ها می‌توانیم در هزینه‌ها صرف جویی کنیم؛ چنانچه در برخی از کشورهای توسعه یافته از این آب‌ها در مصارف بهداشتی و فضای سبز استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید: کاهش 30 تا 40 درصدی آب‌های سطحی ایران/ ذوب شدن زود هنگام برف‌ها


مدیرکل دفترآب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: اخیرا در برخی از استان‌های کشور که با کمبود آب مواجه هستند؛ از آب باران برای آبیاری گلخانه‌ها استفاده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار