درگیری پلیس بحرین با مخالفان انتخابات فرمایشی + فیلم

پلیس بحرین به مخالفان برگزاری انتخابات فرمایشی در این کشور حمله کرد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، در برخورد پلیس بحرین با تجمعات اعتراضی مخالفان برگزاری انتخابات فرمایشی در این کشور چند نفر مصدوم شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، بحرین در میان مخالفت گسترده معترضان و تحریم قابل توجه انتخابات، امروز شاهد برگزاری دور دوم انتخابات پارلمانی و شهرداری هاست.

جمعیت اسلامی الوفاق بحرین در بیانیه‌ای از مردم خواست دور دوم انتخابات را نیز مثل دور اول تحریم کنند.

پلیس بحرین در برخورد با تجمعات معترضان به برگزاری انتخابات، از بمب‌های دودزا و سمی بهره گرفت تا این برخورد سبب متشنج شدن بیشتر اوضاع کشور شود با این حال دامنه اعتراضات مخالفان برگزاری انتخابات به مناطق مختلف این کشور رسید.

معترضان با مسدود کردن بسیاری از مسیر‌های اصلی مخالفت خود را با سیاست‌های سرکوبگرانه نظام به نمایش گذاشتند و برگزاری انتخابات فرمایشی در کشور را محکوم کردند.

جمعیت الوفاق با صدور بیانیه‌ای برگزاری دور دوم نمایش انتخاباتی در کشور را به دلایل بهره برداری‌های نظام سیاسی از آن، غیر قانونی خواند و خواستار تحریم آن شد.

جمعیت الوفاق در این بیانیه تصریح کرد مردم وفادار بحرین با تحریم گسترده انتخابات، موضعی ملی اتخاذ خواهند کرد.

با وجود سیاست‌های نظام برای ترویج ترس و وحشت میان شهرندان و اجبار مردم به مشارکت در انتخابات، میزان مشارکت در دور اول انتخابات در بحرین از سی درصد فراتر نرفت.

الوفاق درباره نتایج خطرناک انتخابات هشدار داد و پیش بینی کرد با توجه به انتظاراتی که نظام سیاسی از پارلمان آینده دارد، پارلمان با اتخاذ سیاست‌های اشتباه و ویرانگر روز‌های سیاهی را در کشور رقم خواهد زد.

در دور اول انتخابات که با تحریم گسترده مردم همراه شده بود یکی از نامزد‌ها از حوزه اول انتخاباتی در منامه انتخاب شد و انتخاب نه حوزه دیگر به دور دوم کشیده شد، همچنین سه نامزد در حوزه‌های دوم، ششم و هشتم استان المحرق انتخاب شدند و سرنوشت پنج حوزه دیگر در این منطقه به دور دوم کشیده شد. در استان شمالی نیز نامزد حوزه دوم انتخاب شد و سرنوشت یازده حوزه دیگر باید در دور دوم مشخص شود. در استان جنوبی نیز سه نامزد از حوزه هفتم، هشتم و دهم، انتخاب شدند و سرنوشت هفت حوزه دیگر در این دوره مشخص خواهد شد.


بیشتر بخوانید: نخستین فيلم منتشر شده از آیت الله عیسی قاسم در لندن 


انتهای پیام/
 

مصدوم شدن چند معترض به انتخابات در بحرین توسط پلیس + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.