آمار‌ها حاکی از آن است که در ۱۰ ماه نخست سال اخیر دمای کره زمین تقربیاً ۱ سانتی گراد بالاتر از نقطه آغاز پیشا صنعتی گزارش شده است.

نکاتی جالب در مورد گرمای سال ۲۰۱۸ که تاکنون نشنیده ایدبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان آب و هوای سازمان ملل اعلام کرده اند که در پی تغییرات آب و هوایی که موج گرمای شدید و آتش سوزی در جنگل‌های جهان را در چند ماه اخیر رقم زده، سال ۲۰۱۸ رکورد چهارمین سال گرم را به خود اختصاص داده است.

آمار‌ها حاکی از آن است که در ۱۰ ماه نخست سال اخیر دمای کره زمین تقربیاً ۱ سانتی گراد بالاتر از نقطه آغاز پیشا صنعتی گزارش شده است.

علاوه بر آن سازمان هوا شناسی جهان اعلام کرده است که در طی ۲۲ سال اخیر، مردم جهان ۲۰ سال گرم‌ترین هوا را تجربه کرده اند، همچنین طی ۵ سال گذشته دمای هوا ۱ درجه سانتی گراد بالاتر از دمای صنعتی گزارش شده است.

دانشمندان بر این باورند که هنوز نتوانسته اند هیچ اقدامی بازدارنده در جهت افزایش دمای کره‌ی زمین بردارند.

" تغییر دما حتی در کوچک‌ترین مقایس هم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تاثیر بسزایی در سلامت بشر، دسترسی به غذا و آب آشامیدنی و حتی انقراض حیوانات، گونه‌های خاص گیاهی، صخره‌های مرجانی و حیات آبزیان می‌گذارد" معاون دبیر کل سازمان هواشناسی جهان این جملات را بیان کرده است.

علاوه بر آن، به دنبال پیش بینی کارشناسان مبنی بر وقوع پدیده ال نینو در ماه‌های پیش رو، احتمال می‌رود که دمای هوا در سال آینده نیز افزایش پیدا کند چرا که گرم شدن آب اقیانوس‌ها و تغییرات آب و هوایی که در نتیجه فعالیت‌های بشر صورت گرفته است، دست به دست هم داده اند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار