نیروی انتظامی پرچمدار ترویج فرهنگ قرآنی در بین نیرو‌های مسلح است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در جشنواره قرآنی فرماندهی انتظامی مازندران در ساری گفت: نیروی انتظامی پرچمدار ترویج فرهنگ قرآنی در بین نیرو‌های مسلح است.

وی افزود: در دورانی که طبل مادی گرایی و جهان مدرن، گوش فلک را پر کرده است، هیچ پناهگاه و مامنی بهتر از قرآن پیدا نمی‌شود.

حجت الاسلام ادیانی با بیان اینکه اگر به قرآن و عترت متمسک شویم، در‌های رحمت الهی به روی ما باز خواهد شد و گره‌های کور گشوده می‌شود، گفت: یکی از افتخارات نیروی انتظامی حرکت شتابان به سمت پیاده کردن حقیقت قرآن است و در این عرصه ناجا پرچمدار ترویج فرهنگ قرآنی در بین نیرو‌های مسلح کشور است.

وی یکی از راهکار‌های مهم در عبور از مشکلات کشور به ویژه در حوزه تحریم‌ها را عمل به قرآن اعلام کرد و افزود: در جهاد کبیر با تمسک به قرآن در همه میدان‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نباید به دنیای استکبار و دشمنان نظام اعتماد و تکیه کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به اینکه قرآن در دوران طاغوت جایگاهی نداشته و مهجور مانده بود، افزود: قرآن در آن دوران فقط در مکتب خانه‌ها قرائت می‌شد و حداکثر بهره قرآن این بود که اگر جوانی به سربازی می‌رفت، روی سرش می‌گرفتند.

وی گفت: امروز به برکت نظام اسلامی، قرآن در جامعه هم قرائت، هم حفظ و هم به مفاهیم آن توجه و عمل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی با بیان اینکه اینکه نیروی انتظامی یکی از ارکان نظام اسلامی است، افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بر سر ارزش‌های انقلاب و امنیت مردم با کسی تعارف ندارد همانگونه که در عرصه امنیت اقتصادی با مفسدان و اخلال گران نظام اقتصادی برابر قانون برخورد می‌کند.

حجت الاسلام عبدالعلی رضایی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مازندران نیز در این جشنواره گفت: در هنگام جان دادن همه علوم از یاد انسان خواهد رفت و فقط یک علم همراه انسان خواهد بود و آن علم قرآنی است.

وی افزود: فرماندهی انتظامی استان در همان سال و با احداث دارالقرآن در ۴ رشته قرآنی، فرهنگی، هنری و تحصیلی کار را آغاز کرد.

حجت الاسلام رضایی گفت: درمدت ۵ سال با تلاش و پشتکار کارکنان و خانواده‌های آنان در این حوزه توانسته ایم بیش از ۵ هزار و ۳۵۰ حافظ قرآن تربیت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره از جشنواره قرآنی از کسب رتبه قبولی ۶۹۹ نفر در رشته حفظ یک جزء تا حفظ کامل قرآن در این دوره خبر داد و افزود: در این مراسم از ۳۰ نفر برتر با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی شد.

سردار میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران هم در این جشنواره گفت: یکی از راه‌های موفقیت نیروی انتظامی در ماموریت‌ها ترویج فرهنگ قرآنی است چرا که پلیس اسلامی برای پیاده کردن احکام دین در نظام اسلامی باید شناخت نسبی از قرآن داشته باشد.

وی با بیان اینکه تمسک به قرآن هم در درون سازمان و هم در برون سازمان، نقش موثری در دستیابی به شاخصه‌های مد نظر مقام معظم رهبری دارد، افزود: معتقدیم رهنمود‌ها و فرامین مقام معظم رهبری برای ما نه تنها یک تکلیف شرعی بلکه وظیفه قانونی است.

سردار میرفیضی آشنایی با موضوعات قرآنی را از جمله ملاک‌های سازمانی در انتخاب مدیران و فرماندهان اعلام کرد و گفت: بی شک توجه به مسائل دینی و ترویج فرهنگ قرآنی گامی موثر در کاهش جرایم و صیانت از کارکنان است.

انتهای پیام/ م

نیروی انتظامی پرچمدار ترویج فرهنگ قرآنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.