ثبت بیش از ۱۱میلیون تردد وسیله نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان زنجان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان از ثبت ۱۱میلیون و ۹۰۷هزار و ۱۶۹ تردد وسیله نقلیه درمحور‌های مواصلاتی استان زنجان درآبان ماه امسال خبر داد.

ثبت بیش از ۱۱میلیون و ۹۰۷هزار ترددوسیله نقلیه درمحور‌های مواصلاتی استان زنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، عبدالحسین علی‌اکبری مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت:با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۷۴ دستگاه ترددشمار برخط در محور‌های بین شهری استان، در آبان ­ماه سال جاری تعداد ۱۱ میلیونو ۹۰۷هزار و ۱۶۹ تردد وسیله نقلیه در ۳۷ مقطع از محور‌های مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۷۴ مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده است.

 علی اکبری  با بیان اینکه در این مدت تعداد تردد‌ها در جاده ­های کشور حدود ۵۴۶ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۱۷ ام کشور را داراست اضافه کرد: بیشترین تردد در آزادراه قزوین – زنجان با ۴۹۷هزار و ۶۵۲ تردد و کمترین تردد در محورتکاب- دندی با ۱۱ هزارو ۷۴۳ جابجایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد:۲۲ درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است (با ۲ میلیون و ۵۹۹ هزارو ۵۶ وسیله نقلیه سنگین) در حالیکه میانگین کشوری ۱۵ درصد بود و استان زنجان در رتبه ۸ ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده­ها قرار دارد. میانگین کارکرد دستگاه‌های ترددشمار در این مدت ۹۶ درصد بوده‌است.

علی اکبری تصریح کرد: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محور‌های استان در این مدت، ۲۳۲ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۵۶ وسیله نقلیه می‌باشد. استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی، رتبه ۲۲ را در کشور داراست.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت:بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه قزوین- زنجان با ۷۳۹ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور تکاب – دندی با ۲۴ تردد در ساعت صورت گرفته است. با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه­های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می­ شود جمعا ۶میلیون و ۲۴۹هزارو ۷۴۷ تردد است که حدود ۵۲ درصد  از کل تردد در محور‌های استان است.
 
انتهای پیام/ن
 

بیش از ۱۱میلیون ترددوسیله نقلیه درمحور‌های مواصلاتی استان زنجان به ثبت رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.