مدیر کل شیلات گیلان گفت: نبود متولیان مشخص در حوزه آب‌بندان‌ها، تسخیر و اشغال اراضی ساحلی از مهمترین موانع توسعه فعالیت‌های شیلاتی در استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،اسحاق شعبانی مدیر کل شیلات گیلان گفت: سالانه ۷۰ هزار تن محصولات شیلاتی از محل فعالیت‌های صید و صیادی و طرح‌های آبزی‌پروری در گیلان تولید می‌شود که در صورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها، این میزان می‌تواند به ۱۵۰ هزار تن ارتقاء پیدا کند.
وی افزود: با وجود دریای خزر و پهنه سواحل، و آب‌بندان‌های متعدد به مقدار ۸ هزار هکتار، برخورداری از ۱۸ هزار هکتار اراضی تالابی و سد سفیدرود از ظرفیت‌های گیلان برای فعالیت‌های شیلاتی است.
مدیر کل شیلات گیلان گفت: نبود متولیان مشخص در حوزه آب‌بندان‌ها، تسخیر و اشغال اراضی ساحلی از مهمترین موانع در مسیر توسعه فعالیت‌های شیلاتی این استان است.
اسحاق شعبانی در زمینه چگونگی اجرای طرح تعدیل و ساماندهی پره‌های صیادی گیلان نیز تصریح کرد: اجرای این طرح از هشت سال گذشته در گیلان آغاز شده است و بر همین اساس تاکنون حدود ۲۴ پره صیادی بوسیله سازمان شیلات، سازمان منطقه آزاد انزلی و اداره کل بنادر و کشتیرانی گیلان تعدیل شده‌اند.

انتهای پیام / ق

 

از عمده ترین موانع توسعه شیلات درگیلان تصرف اراضی ساحلی و نبود متولیان آب بندان ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.