مشاور باستان شناسی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از بررسی و بازخوانی متون ادبی جهت شناسایی و ثبت ملی صنایع غذایی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن یوسفی، مشاور باستان شناسی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز با اعلام این خبر تصریح کرد: ثبت ملی صنایع غذایی از دشواری و پیچیدگی برخوردار بوده و یافتن سابقه تاریخی آن بر خلاف بناها و محوطه های تاریخی به سادگی امکان پذیر نیست.

وی افزود: به دلیل اهمیت مطالعه سابقه تاریخی غذاها، از تمامی متون ادبی در این خصوص استفاده می شود تا با استناد به آن بتوان محدوده تاریخی شکل گیری و تهیه یک غذا را استخراج کرد.

مشاور باستان شناسی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر مطالعه سه غذای قووت و فطیر از مشکین شهر آغاز و هدیک آشی از اصلاندوز انجام شده و ضروری است شهرستان ها با مستندات پرونده آن را به اداره کل ارجاع دهند.

به گفته یوسفی در برخی مواقع یک غذا در چند منطقه تهیه می شود اما در صورتی که مطالعات جامعی در یکی از مناطق انجام شود می توان به عنوان اثر همان منطقه به ثبت رساند.

وی تاکید کرد: استان اردبیل به لحاظ صنایع غذایی از غنای قابل توجهی برخوردار است که ثبت ملی می تواند به احیا و معرفی گسترده صنایع غذایی منجر شود.

انتهای پیام/ح

ثبت ملی صنایع غذایی اردبیل

برچسب ها: ثبت ملی ، صنایع غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.