رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: متهمی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق احتکار کالای مورد نیاز عموم و اخلال در عرضه‌ آن در تاریخ ۱۰ شهریور سال جاری تحت تعقیب قضائی قرار گرفته بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، احمد قربانی ،رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان مستندا به تبصره‌  ۱ ماده‌ی ۲ قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۱۳۶۹ نامبرده (محتکر وسایل گرمایشی) را به تحمل دو سال حبس محکوم نموده است.

وی افزود: متاسفانه در پی نوسانات بازار ارز و سکه که تاثیر زیادی در قیمت کالا‌های مصرفی و مورد لزوم عموم مردم داشت، عده‌ای از تجار و کسبه از فرصت استفاده کرده و با احتکار این نوع کالا‌ها - به دید خوشبینانه - در صدد منفعت طلبی برآمده و مترصد افزایش قیمت‌ها و کسب درآمد بیشتر شدند.

این مقام قضائی گفت: از جمله‌ این افراد فردی به نام (ع. ح) بود که نامبرده علی الرغم نیاز مبرم مردم به وسایل خانگی از جمله پکیج، تعداد دویست دستگاه از این کالا را در منزلی مخفی نموده بود که توسط مامورین کشف و نامبرده به دادسرا معرفی شده بود.

وی افزود:تحقیقات در خصوص وی انجام و نتیجتا کیفرخواست صادر و پرونده به این دادگاه ارسال شد.

قربانی گفت:حکم صادره طبق موازین قانونی ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان کرمان است که حکم صادره به متهم و وکلای وی ابلاغ گردیده است.

انتهای پیام/ی

صدور حکم برای محتکر پکیج در کرمان

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.