کرزی: کشتار غیر نظامیان افغانستان توسط آمریکا به روند صلح آسیب می زند

رئیس جمهور سابق افغانستان تاکید کرد که کشتار غیر نظامیان توسط نیروهای آمریکایی اقدامی غیر انسانی بوده و به روند صلح این کشور آسیب می زند.

کرزی: کشتار غیر نظامیان افغانستان توسط آمریکا به روند صلح آسیب می زندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به حمله مجدد نیروهای آمریکایی به غیر نظامیان در ولایت هلمند، این اقدام آمریکا را ضد انسانی خوانده و محکوم کرد.

رئیس جمهور سابق افغانستان تاکید کرد که کشتار غیر نظامیان توسط نیروهای آمریکایی اقدامی غیر انسانی بوده و به روند صلح این کشور آسیب می زند.

وی تصریح کرد: نیروهای آمریکایی و ناتو بر خلاف ارزش‌های انسانی و اصول حقوق بشری، اهداف غیر نظامی در ولایت هلمند را بمباران کرده است که منجر به کشته شدن زنان و کودکان شده است.
 
کرزی با ابراز نگرانی از افزایش تلفات غیر نظامی در افغانستان بیان داشت که این حملات تلاش‌های صلح در افغانستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
حامد کرزی از طرف های درگیر جنگ در افغانستان خواست تا از آسیب زدن به غیر نظامیان جلوگیری کرده و به جای تشدید آتش جنگ برای برقراری صلح در این کشور تلاش کنند.

در روزهای اخیر، جنگنده‌های آمریکایی و ناتو اهداف غیر نظامی در ولایت هلمند را بمباران کردند که در پی آن، 30 غیر نظامی از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

حملات هوایی آمریکا علیه غیر نظامیان در افغانستان در سکوت جامعه جهانی در حالی ادامه دارد که این نیروها با بسنده کردن به جمله «اشتباه صورت گرفته است»، پرونده کشتار غیر نظامیان را مختومه اعلام می کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار